Operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) a înregistrat pierderi nete de aproape 1,8 miliarde de euro în 2024, după vânzarea diviziei profitabile de logistică Schenker, conform documentelor consultate de Reuters.
Totuși, compania de stat și-a îmbunătățit rezultatul net cu aproape un miliard de euro comparativ cu 2023, în condițiile în care este afectată de infrastructura feroviară învechită și vrea să facă din nou profitabilă rețeaua de căi ferate, până în 2027.

Pierderile operaționale ale Deutsche Bahn, înainte de taxe și impozite, s-au situat la aproximativ 330 milioane de euro, în 2024. În schimb, divizia cargo și afacerile regionale au înregistrat profit, anul trecut, scrie Agerpres.
Un purtător de cuvânt al companiei nu a dorit să comenteze cifrele, înaintea prezentării oficiale a rezultatelor financiare, din data de 27 martie.
În încercarea de a-și reduce nivelul datoriei și de a se concentra mai mult pe afacerile de bază legate de căile ferate, Deutsche Bahn a vândut, anul trecut, Schenker companiei daneze DSV, pentru 14 miliarde de euro.
Infrastructura feroviară învechită a Germaniei reprezintă o problemă pentru Deutsche Bahn, dar compania speră să beneficieze de pe urma fondului special de 500 miliarde de euro care ar urma să fie folosit de către noul Guvern pentru a finanța investițiile în infrastructură.

Datele publicate recent de Deutsche Bahn arată că operatorul feroviar german a plătit, anul trecut, compensații de aproape 197 milioane de euro pentru întârzieri și anulări. În cursul anului 2024 au fost depuse aproximativ 6,9 milioane de plângeri.
În 2023, au fost 5,6 milioane de plângeri, iar compania de stat a plătit compensații de 132,8 milioane de euro.
Conform reprezentanților Deutsche Bahn, 80% dintre întârzieri sunt cauzate de infrastructura veche și suprasolicitată.