Vânzările Dacia în toată lumea au reușit să-și păstreze trendul crescător din anii anteriori, marca reușind să depășească scăderile din a doua jumătate a anului. Sandero și Duster au fost modelele care au performat, în timp ce Spring s-a confruntat cu o veritabilă prăbușire a vânzărilor, din cauza schimbărilor de legislație din Europa și a apariției competitorilor.
Dacia a reușit să înmatriculeze, la nivel global, 676.340 autoturisme, cu o creștere spectaculoasă, de 18,5%, având unul dintre cele mai bune rezultate lunare din istorie. Explicația ar putea fi dată de iminenta intrare în vigoare a noilor ținte de emisii, care impun constructorilor, în 2025, o proporție mai mare de vehicule electrice, lucru care ar fi putut determina compania să factureze și să înmatriculeze mai multe mașini în decembrie.
Cu ajutorul rezultatului din ultima lună a anului, Dacia a reușit o performanță importantă, o creștere de 2,7% față de 2023, pe întreg anul, după ce în septembrie și octombrie vânzările au fost sub nivelul din anul anterior. Cu 676.340 de vehicule, Dacia a vândut cu 18.000 de vehicule în plus peste anul precedent și și-a îmbunătățit ușor cota de piață la nivel global, la aproape 0,8%.
Chiar și așa, Dacia nu a atins performanța din 2019, când a depășit cu 9.000 de unități pragul de 700.000 de vehicule vândute. Dacă Spring și-ar fi menținut vânzările de anul trecut, am fi putut asista la un nou record de vânzări.
CITEȘTE ȘI Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024. Ultima din clasament nu e Dacia, ci vine din JaponiaSandero a fost cel mai vândut vehicul al mărcii, dar și al grupului Renault, cu peste 330.000 de unități, dintre care cea mai mare parte, peste 300.000, au fost sub brandul Dacia, restul fiind sub marca Renault. În total, Sandero a vândut 309.392 unități, (+14,5% față de 2023), fiind și cel mai vândut model din Europa.
Duster a beneficiat de lansarea celei de-a doua generații, reușind să vândă, sub ambele mărci, 263.000 de unități, dintre care 215.024 au fost sub marca Dacia (+7,3%). Duster a fost, cu cele două generații, cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa, fiind totodată în top 5 SUV-uri din Europa, pe toate canalele.
Jogger, unul dintre cele mai vândute monovolume și wagon-uri din lume, a vândut 96.440 de unități, în creștere ușoară față de 2023, iar Logan, care se mai vinde doar pe câteva piețe, a reușit să atingă un volum de 54.200 unități. Singurul model în scădere a fost Spring, care a înregistrat numai 22.300 unități vândute, după ce cu un an înainte depășea 60.000 de exemplare vândute.
În România, Dacia a vândut 45.729 vehicule anul trecut și are o cotă de 30% din piața de autoturisme. În Europa, Dacia a reușit să atingă o cotă de piață record, de 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de 2023. Pe segmentul de autoturisme, cota a ajuns la 4,5%, în creștere cu +0,1 puncte procentuale.
Anul 2025 ar putea aduce îmbunătățiri legislative pentru Spring, pe mai multe piețe, și am putea asista la o revenire a vânzărilor acestuia, chiar dacă nu la nivelurile anterioare. De asemenea, lansarea lui Bigster și intrarea noului Duster pe mai multe piețe globale vor contribui la o creștere foarte probabilă a vânzărilor mărcii Dacia în 2025.