Grupul Renault a anunțat creșteri pentru toate mărcile sale la nivel global, inclusiv pentru Dacia, care reușește în decembrie să recupereze câteva procente. În Europa, creșterea a fost chiar mai mare, beneficiind de rezultate foarte bune în trimestrul patru.
Renault Group a vândut 2.264.815 vehicule la nivel global, cu un avans de 1,3% față de 2023. Dacia a reușit să vândă 676.340 vehicule, cu 2,7% mai multe decât în anul precedent, iar Renault, 1,5 milioane, +1,8% față de 2023. Brandul premium Alpine a crescut cu 5,9%, la 4.585 vehicule.
În Europa, Renault Group a înregistrat o creștere a vânzărilor de 3,5%, dublă față de cea a pieței. Cu 1,6 milioane unități vândute, Renault Group a fost al treilea constructor de pe piață. Modelul Dacia Sandero a fost cel mai vândut vehicul din Europa, pentru prima dată în istoria sa.
În afara Europei, bazându-se pe strategia International Game Plan, marca Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%), datorită modelului Kardian, și în Coreea de Sud (+80,6%), datorită lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entități Renault Korea.
Vânzările către clienții de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+ 21 puncte procentuale vs. media pieței) cu 4 modele în top 10 în această categorie.
Chiar dacă nu a reușit performanțele propuse cu mult timp în urmă pe segmentul pur electric, Renault Group beneficiază de vânzările de hibride, astfel că 34,7% din vânzările din Europa fiind modele electrificate, în creștere cu 7,5 puncte procentuale față de 2023.
CITEȘTE ȘI Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024. Ultima din clasament nu e Dacia, ci vine din JaponiaVânzările de vehicule hibride au crescut cu 45%, reprezentând acum 25,5% din vânzările totale ale Grupului (plus 7,5 puncte procentuale).
Vehiculele electrice (BEV) au reprezentat 9% din vânzările Renault Group, dar cu un rezultat mai bun în trimestrul al patrulea, cu peste 12% din totalul vânzărilor. La Renault, vehiculele electrice reprezintă 13% din totalul vânzărilor.
Dacia, creștere de aproape 3 procente
Dacia a vândut anul trecut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% față de 2023) cu creșteri ale cotei de piață, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum și în Belgia și în Luxemburg (+15,4%). Marca așteaptă creșteri și în 2025 odată cu apariția în gamă a modelului Bigster, care va începe livrările în primăvara acestui an.
Cele mai mari piețe Renault Group
Volume 2024 Cota de piață (%)
1 FRANȚA 541.795 25,8
2 ITALIA 205.423 11,7
3 TURCIA 167.262 13,5
4 SPANIA 149.697 12,7
5 GERMANIA 144.586 4,7
6 BRAZILIA 139.214 5,6
7 MAREA BRITANIE 121.711 5,3
8 MAROC 67.686 38,4
9 BELGIA+LUXEMBOURG 64.925 11,5
10 ROMÂNIA 61.217 35,5
11 POLONIA 54.785 8,8
12 OLANDA 49.851 9,8
13 INDIA 41.729 0,9
14 COREEA DE SUD 39.826 2,5
15 PORTUGALIA 36.164 14,9