Pentru prima oară din 2015, gigantul american Google își vede cota pe piața motoarelor online de căutare scăzând sub 90% la nivel global.
Cota de piață a Google.com a scăzut în toate cele trei luni din ultimul trimestru al anului trecut sub 90%, ceea ce este o premieră în ultima decadă, potrivit datelor Statcounter.
Google a avut următoarele cifre în T4 2024: 89,34% în octombrie, 89,99% în noiembrie și 89,73% în decembrie.
CITEȘTE ȘI Google schimbă modul în care ia bani de la companii pentru AIÎn T1 2015, tot conform datelor Statcounter, cifrele Google arătau așa: 89,62% în ianuarie, 89,47% în februarie și 89,52% în martie.
Deși cota gigantului american nu a scăzut cu mult sub 90%, faptul că asta s-a întâmplat în trei luni la rând arată clar un trend care ar trebui să-l îngrijoreze pe CEO-ul Sundar Pichai.
Datele Statcounter nu oferă și motivul acestei scăderi, însă analiștii arată cu degetul spre Asia, acolo unde cota de piață a companiei nu a fost la fel de consistentă precum în alte regiuni.
Cât despre direcția pe care o iau utilizatorii care renunță la Google, este ușor de arătat spre ChatGPT și celelalte soluții de AI, însă, deocamdată, nu se poate face o legătură clară în acest sens.