Chinezii au început să invadeze România cu mașini electrice, hibride, cu combustie. Secretul din spatele cifrelor

Chinezii au început să invadeze România cu mașini electrice, hibride, cu combustie. Secretul din spatele cifrelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris astăzi, 02:02

România a devenit un punct de interes pentru investitorii chinezi din industria auto, după o pauză de peste un deceniu de la sosirea anterioară. Investițiile chinezilor sunt însă mici și vin într-un moment prost al pieței auto, relevă analiza Profit.ro.

MG, Geely, Leapmotor, Lynk&Co sunt mărcile chinezești care au decis să-și deschidă reprezentanțe în România, într-o perioadă în care China face toate eforturile posibile pentru a intra în Europa pe toate canalele posibile. Există de asemenea un interes major și din partea BYD, cel mai mare producător chinez de automobile NEV (electrice și hibrid) și singurul rival al Tesla la nivel global.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Start pentru o nouă autostradă în România CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru o nouă autostradă în România

Chiar dacă în ultimii ani interesul pentru România a fost timid, companiile chineze fiind interesate în special de piețele nordice, datorită cererii mari de vehicule electrice, dar și de marile piețe, Germania, Franța, Spania, în acest moment pare că reprezentanții Chinei sunt deciși să debarce pe orice piață care are potențial de creștere.

Primii care au rupt „embargoul” impus României au fost cei de la SAIC, cu brandul MG, adus în România de grupul de firme care importă și distribuie și marca Kia. Cei de la MG au profitat de lansarea timpurie, de la finalul lui 2023, și au prins primele vânzări chiar pe programul Rabla din luna martie 2024. Așa au reușit să se apropie de 1.500 de vehicule înmatriculate în primele opt luni ale acestui an, un volum comparabil cu cel al Peugeot sau Nissan, pe piața românească de automobile.

VIDEO ANUNȚ Bucureștiul deschide un nou bulevard. \ CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Bucureștiul deschide un nou bulevard. "Dar da, va rămâne gâtuit, Dumnezeu cu mila!"

Secretul din spatele acestor cifre nu este, însă, modelul electric MG4, ci mai ales modelul hibrid ZS, un SUV cu un succes important de piață și în vestul Europei.

După MG, a urmat în toamna acestui an al doilea val de lansări, în mijlocul căruia s-a aflat Leapmotor. Marca chineză care s-a remarcat cu propriile soluții tehnologice pe platformele folosite la mașinile sale electrice a fost adusă în Europa de Stellantis, prin intermediul parteneriatului încheiat cu compania chineză, în care, de altfel, grupul Stellantis a cumpărat un pachet important de acțiuni (21%). Două modele au fost adus în primele 10 țări alese, între care și România: T03, un city-car, și C10, un SUV mediu.

Ambele sunt electrice și au prețuri la nivelul inferior al segmentului din care face parte fiecare. T03 este concurent direct cu Dacia Spring, dar prețul de lansare nu lasă loc de concurență, pentru că, la un nivel de 19.900 de euro, unul dintre cele mai ridicate din regiune (în Franța și Italia s-a lansat la 18.900 de euro), modelul este cu 3.000 de euro mai scump decât Spring, o sumă care, teoretic, este justificată de bateria ceva mai mare și motorul mai puternic cu 10 kW, însă pe o piață în frânare diferența va fi decisivă în fața clienților. Celălalt model încă nu a fost lansat, dar urmează și este cunoscut și prețul pentru Europa, 34.900 de euro, care nu va fi cu mult diferit în România.

ULTIMA ORĂ Când lansează Ford cele trei mașini electrice produse la Craiova. Cât a cheltuit compania turcă în România până acum CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Când lansează Ford cele trei mașini electrice produse la Craiova. Cât a cheltuit compania turcă în România până acum

Geely este marca de bază a grupului chinez cu același nume și a decis să intre în România cu un prim model motorizat cu propulsoare cu combustie, astfel că nu intră în competiție directă cu celelalte branduri chinezești electrice. Coolray, primul SUV oferit clienților românie, are o lungime de 4,33 metri, aproape identică cu Duster, și este echipat cu un motor de 1.5 litri benzină, de 172 CP și 290 Nm, fiind potrivit pentru amatorii de astfel de motoare, care nu sunt pregătiți să treacă la propulsia electrică.

Prețul de pornire pentru micul SUV va fi de 25.000 de euro, un nivel care este similar cu cel de pe versiunile bine echipate ale lui Duster, dar mai mic decât al altor modele concurente, precum Renault Captur. Alte trei modele urmează să fie lansate de chinezi în lunile următoare și în 2025, inclusiv unul electric, dar pentru moment nu au fost comunicate informații referitoare la prețurile acestora.

VW oprește definitiv producția Polo în Europa, după 40 ani neîntrerupți, pentru a trece la mașini electrice. De unde va fi adus acum CITEȘTE ȘI VW oprește definitiv producția Polo în Europa, după 40 ani neîntrerupți, pentru a trece la mașini electrice. De unde va fi adus acum

Ultimul pe lista intrărilor în România este Lynk&Co, o marcă ce aparție de asemenea Geely și care vine pe piața locală cu un prim showroom de tip pop-up. Anunțul privind intrarea pe piața din România a fost făcut încă din luna februarie, dar showroom-ul a fost lansat acum, în București, aici fiind expus primul model al mărcii, numit 01, cu motorizare hibrid. Lynk&Co sosește în România prin distribuitorul regional SEEAG, o companie din Slovenia.

Spre deosebire de alte mărci, Lynk&Co a abordat un sistem de vânzare bazat pe leasing operațional și închirieri pe termen lung, cu care încearcă să atragă în special clienți corporate. Modelul Lynk&Co 01 poate fi considerat un automobil destul de învechit, deși se bazează pe o tehnologie destul de avansată. Mașina a debutat în premieră în China în 2017 și folosește o platformă a Volvo care se regăsește și pe modelul XC40, alături de care este fabricat în uzina din China.

Leapmotor deschide comenzile în toată Europa, inclusiv în România, și anunță prețurile pentru primele două modele electrice, un city-car și un SUV CITEȘTE ȘI Leapmotor deschide comenzile în toată Europa, inclusiv în România, și anunță prețurile pentru primele două modele electrice, un city-car și un SUV

Nu în ultimul rând, veștile despre o intrare oficială a BYD pe piața locală s-au intensificat în ultimul an, însă până acum niciun anunț nu a confirmat aceste informații, fiind importate doar unități disparate de la dealeri din alte țări europene. În țările vestice, BYD s-a lansat cu trei modele, toate electrice, care între timp au devenit șapte, dintre care unul hibrid și restul electrice.

Cele mai accesibile electrice sunt Dolphin și Atto 3, vârfurile de gamă fiind Seal și Tang. Cel mai apropiat punct de vânzări de România este în prezent în Ungaria, acolo unde chinezii de la BYD au început să construiască prima fabrică din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
leapmotor
geely
lynk
byd
mg
marci china
piata auto romania