BMW Group este unul dintre puținii producători auto din lume care a reușit în 2024 să vândă mai multe mașini electrice decât în anul precedent. Ponderea acestui tip de propulsie în vânzărilor totale a crescut și compania este sigură că va îndeplini singură țintele de emisii, fără să apeleze la parteneriate (achiziții de credite de carbon). Secretul din spatele acestui succes vine însă din urmă, încă de când a fost creată strategia de electrificare, conform analizei Profit.ro.
BMW Group a vândut în 2024 un total de 426.594 de mașini complet electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 13,5% față de anul anterior. Numai în trimestrul 4, grupul german a vândut 132.542 de vehicule electrice, în creștere cu 2,9% față de perioada similară din 2023.

Principalii rivali ai BMW, Audi și Mercedes, au vândut împreună mai puține mașini electrice, ceea ce arată foarte clar că strategiile diferite ale acestora au fost mult mai puțin inspirate.
Audi a raportat un volum de 164.000 de vehicule complet electrice, livrate în 2024, adică doar cu puțin peste cât vindea BMW într-un singur trimestru. Volumul Audi a fost mai mic cu 8 procente față de anul precedent.
Mercedes a anunțat, la rândul său, 185.100 autoturisme complet electrice vândute în 2024, în scădere cu 23% față de 2023, având în trimestrul 4 doar 49.200 de unități vândute, în creștere cu 16% . Și dacă adunăm vehiculele comerciale ușoare ale Mercedes, cu propulsie electric, nu ajungem decât la 204.600 vehicule BEV pe întreg anul.

Cum a reușit, însă, BMW să treacă cu bine de anul 2024 care a generat atât de multe probleme celor mai multe dintre companiile auto?
„Clienții primesc aceeași filosofie BMW indifierent dacă vor conduce un vehicul electric sau unul cu combustie”, spune directorul de dezvoltare al BMW, Frank Weber, într-un interviu acordat Automotive News. El amintește de faptul că strategia BMW de electrificare s-a bazat pe arhitecturile flexibile, care au permis dezvoltarea de platforme multi-energie. Acest sistem a permis companiei să obțină economii importante de scalare și si investească în tehnologii noi.
„Putem folosi componente de propulsie sau componente în general pe toate vehiculele, indiferent de arhitectura lor”, mai spune Weber.
Șeful de dezvoltare al BMW mai subliniază și faptul că noua platformă Neue Klasse, pe care vor fi lansate mașinile electrice de nouă generație, va încorpora o serie de componente și tehnologii care vor fi folosite și pe modelele cu combustie, chiar dacă platforma în sine a fost concepută doar pentru mașini electrice. Un exemplu este display-ul Panoramic iDrive, dar și elementele de design sau arhitectura electronică vor putea fi regăsite și pe modele cu combustie.

Acest lucru asigură clienții că, indiferent de tipul de propulsie pe care îl aleg, vor beneficia de aceeași tehnologie de ultimă generație și nu de tehnologii mai vechi, de pe platforme anterioare.
Dar cel mai important element în succesul BMW pe segmentul electric este faptul că, în showroom, indecizia clienților față de un tip de propulsie sau altul a avut întotdeauna drept răspuns o paletă completă de motorizări, pentru toate preferințele, pentru același model preferat de clienți.

„Dealerii ne spun că aproape toți cei care vin la reprezentanța lor întreabă: Care este motorul potrivit pentru mine? Pot continua să cumpăr diesel? Este un hibrid plug-in cea mai bună soluție pentru mine, pentru că îmi place condusul electric, dar nu vreau să devin complet electric acum? Sau spun: Sunt gata pentru un vehicul electric cu baterii. Ceea ce atrage oamenii în showroom-urile BMW este că au posibilitatea de a alege între diferite soluții de propulsie la modelul pe care îl doresc”, a explicat Frank Weber.
Directorul de dezvoltare al BMW mai spune că, în 2024, ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor BMW Group a ajuns la 17% (36% cu tot cu PHEV), iar reducerile de CO2 de pe toată gama de motorizări împreună cu creșterile estimate pentru 2025 vor asigura atingerea țintelor de emisii impuse de Uniunea Europeană, fără să aibă nevoie să cumpere credite de carbon de la alte companii, așa cum vor fi nevoiții unii jucători din industria auto.