Asocierea cu Rivian împinge divizia de software a grupului VW către desființare

Asocierea cu Rivian împinge divizia de software a grupului VW către desființare
scris astăzi, 07:30

Cariad, o companie a grupului VW, în care s-au investit peste 10 miliarde de euro și care ar fi trebuit să fie nucleul software a viitoarelor automobile dezvoltate de companie, are un viitor incert după asocierea constructorului german cu Rivian, într-o nouă companie care se va ocupa de dezvoltarea de software.

Cariad a fost înființată de fostul CEO, Herbert Diess, ca o divizie specializată a grupului VW în scrierea de software pentru automobile, special gândită pentru era vehiculelor definite de software (SDV).

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Un nou Drum Expres va fi construit în România, o investiție publică de 6 miliarde lei CITEȘTE ȘI FOTO Un nou Drum Expres va fi construit în România, o investiție publică de 6 miliarde lei
Evenimente

20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cariad a fost apoi transformată în companie separată, fiind investite circa 12 miliarde de euro și angajate peste 6.000 de persoane, dintre care cea mai mare parte sunt programatori.

Cariad a mers însă din rău în mai rău, după înființare, generând nu doar pierderi operaționale, ci și eșecuri pe bandă pentru proiectele majore ale companiei. Porsche, Audi și VW au fost nevoite să-și amâne lansările unor modele care ar fi trebuit să fie emblematice în planul de transformare în companie electrică, din cauza întârzierilor foarte mari ale Cariad.

FOTO Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor mai slab decât Duster, la testele EuroNCAP CITEȘTE ȘI FOTO Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor mai slab decât Duster, la testele EuroNCAP

Din cauza acestor întârzieri, și-au pierdut job-urile CEO-ul VW Group, Herbert Diess, CEO-ul Audi, Markus Duessman, fostul șef al Cariad, Dirk Hilgenberg. Toți trei erau veniți în VW pe filiera BMW, de unde fuseseră recrutați rând pe rând, cu speranța că vor reuși să reproducă evoluția din punct de vedere tehnologic a companiei bavareze. Lucrurile s-au sfârșit dramatic, iar astăzi Cariad este scoasă aproape de tot din ecuația viitoarelor vehicule definite de software.

După anunțul din luna iunie, VW și Rivian au anunțat săptămâna aceasta constituirea parteneriatului dintre ele, sub forma unui joint-venture care se va ocupa de dezvoltarea de platforme software pentru vehiculele electrice. Volkswagen a investit deja 5 miliarde de dolari în acțiuni Rivian, pentru a-și asigura controlul asupra acestui parteneriat, dar acest lucru a generat nemulțumire în rândul Consiliului Întreprinderii, o structură paralelă specifică economiei germane, care are un rol de control și de supra-sindicat, în egală măsură.

Daniela Cavallo, președinta acestui consiliu, a pus problema „îngropării” altor bani în acest parteneriat, așa cum s-a mai întâmplat și cu Argo AI, o companie a Ford, în care VW a investit pentru ca ulterior să fie închisă.

FOTO Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor mai slab decât Duster, la testele EuroNCAP CITEȘTE ȘI FOTO Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor mai slab decât Duster, la testele EuroNCAP

Ultima misiune a Cariad a fost cea inițiată încă din 2022 de a realiza un parteneriat cu compania chineză Horizon Robotics, pentru a dezvolta software-ul necesar proiectelor de pe piața din China. Cu o investiție anunțată de 2,4 miliarde de euro și un alt joint-venture, în cele din urmă și acolo lucrurile au intrat într-o zonă tulbure, după ce VW Group a semnat anul acesta încă un parteneriat, de data aceasta cu Xpeng, pentru utilizarea tehnologiei chineze pe mașinile destinate pieței locale.

Anul trecut, odată cu numirea lui Peter Bosch în fruntea Cariad, a început și restructurarea companiei, însă nu au fost vehiculate cifre privind reducerea de personal.

viewscnt
Afla mai multe despre
cariad
vw group
rivian
xpeng