Cifra de afaceri a SIPEX Company, specializată în comercializarea de materiale de construcții, a urcat, în primele 3 trimestre, cu 6,97%, la 252,12 milioane lei, de la 236,132 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
SIPEX Company (SPX) a realizat în primele 9 luni venituri totale din exploatare de 257,54 milioane lei, cu 6,62% mai mari decât cele de 241,54 milioane din exercițiul financiar precedent. Este o performanță în contextul unei majorări cu 16,58% a segmentului business to business, la 102,20 milioane lei, de la 87,67 milioane lei, și al unui avans de 1,50% pe activitatea de retail, care a urcat la 144,86 milioane lei, de la 142,73 milioane lei.
„Anul 2024 a adus o serie de provocări, iar rezultatele obținute în primele 9 luni confirmă că strategia adoptată a dat roade. Ne-am consolidat în continuare poziția în piață, punând accent pe canalul de distribuție B2B”, spune CEO-ul Irinel Gheorghe, care deține 91,90% din acțiunile SIPEX. „Operațional ne-am adaptat și acțiunile intreprinse au adus eficientizări reflectate în creșerea cifrei de afaceri și a profitului operațional.”
În același interval de raportare, cheltuielile totale de exploatare au crescut cu 6,44%, la 253,67 milioane lei, de la 238,31 milioane lei. Din aceste costuri, 83,85% îl reprezintă cheltuielile cu mărfurile. Astfel, compania a afișat un profit net de 1,44 milioane lei, cu 52,21% mai mic decât cel de 3,01 milioane lei de la S1 2023. La S1, societatea afișa un câștig net de 3,10 milioane lei și pe întreg anul trecut rezultatul net a fost de 11,11 milioane lei.
„În trimestrul 3 am realizat un nou pas în strategia noastră de creștere prin parteneriatul cu Menlo Electric, ce ne deschide drumul către piața energiei regenerabile”, afirmă Irinel Gheorghe. „Astfel, oferim un pachet complet de soluții pentru proiectele fotovoltaice din România, sprijinind tranziția către energie sustenabilă.”
CITEȘTE ȘI Alro trece pe profitCompania comercializează o gamă largă de produse, atât mărci internaționale, cât și mărci proprii sub brandul „Meșterică” și „Profit” din 2013. Printre brandurile distribuite de SIPEX se numără: Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Firos, Porotherm, Tondach, Brikston, Ytong, Leier, Structo, Tenco, Sapabet, Aco, Holver, Kronospan, Romstal. Principalele categorii de produse comercializate sunt adezivi și mortare, hidro și termoizolații, metale, materiale grele, plăci gips carton.
Activele totale ale SIPEX se ridicau la data de 30 septembrie la 143,84 milioane lei, fiind cu 5,58% mai mari decât cele de 136,24 milioane lei de la 1 ianuarie 2024. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au majorat cu 10,23%, la 66,32 milioane lei, de la 60,16 milioane lei.
Titlurile companiei sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București unde, la prețul de 0,3040 lei/acțiune, care situează capitalizarea de piață la 121,56 milioane lei (24,39 milioane euro).