Arhitectul dezvoltării mașinilor electrice în China spune că investițiile în Europa reprezintă o cale de urmat pentru ambele părți

Arhitectul dezvoltării mașinilor electrice în China spune că investițiile în Europa reprezintă o cale de urmat pentru ambele părți
Profit.ro
Profit.ro
scris joi, 19:46

Omul care a condus strategia Chinei pentru dezvoltarea mașinilor electrice a declarat că investițiile chineze în industria europeană a vehiculelor electrice ar putea fi o cale de urmat pentru ambele părți, pe fondul tensiunilor comerciale, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Cred că guvernele [Chinei și Uniunii Europene] se gândesc acum la modul în care, prin negocieri, pot combina investițiile cu comerțul cu mărfuri”, a declarat Wan Gang, acum președinte al Asociației Chinei pentru Știință și Tehnologie, scrie News.ro.

TABEL Scumpire. Prețul motorinei, cu 17 bani peste cel al benzinei. Diferența se va reduce luni, când prețul carburanților va crește cu peste 40 de bani/l din motive fiscale CITEȘTE ȘI TABEL Scumpire. Prețul motorinei, cu 17 bani peste cel al benzinei. Diferența se va reduce luni, când prețul carburanților va crește cu peste 40 de bani/l din motive fiscale

Wan a vorbit printr-o traducere oficială în engleză în timpul unui stream live al unui panel la întâlnirea ”Summer Davos” a Forumului Economic Mondial din Dalian, China.

Purtătorii de cuvânt ai Ministerului de Externe al Chinei și ai Comisiei Europene nu au fost disponibili imediat când au fost contactați de CNBC.

Ministerul Comerțului din China a declarat în weekend că lansează consultări cu UE în legătură cu ancheta blocului cu privire la rolul subvențiilor pentru mașinile electrice chinezești.

UE a declarat la începutul acestei luni că va majora tarifele la importurile de vehicule.

”Chiar dacă nu exportăm un număr mare de vehicule electrice, poate că companiile chineze pot încerca să investească în Europa”, a spus Wan, menționând că o astfel de finanțare ar putea crea locuri de muncă locale.

Wan a devenit ministrul științei și tehnologiei al Chinei în jurul anului 2007 și este cunoscut pentru că a condus impulsul timpuriu al țării către mașinile electrice.

El a spus că, atunci când China s-a alăturat Organizației Mondiale a Comerțului în 2001, a lucrat deja în Germania de aproximativ 15 ani, inclusiv la Audi - și a trecut prin mai multe perioade de volatilitate a prețului petrolului.

Wan a adăugat că 2001 a fost și anul în care guvernul chinez și-a stabilit obiectivul de a dezvolta o ”societate moderat prosperă”, ceea ce ar însemna că fiecare familie va avea în curând propria mașină.

Dar vehiculele alimentate cu combustibil ar pune presiune asupra Beijingului pentru a asigura o aprovizionare stabilă cu benzină pentru consumatori, în timp ce poluarea ar crește, estima Wan la acea vreme. El a susținut că China nu se gândea să concureze cu nimeni atunci când își dezvolta strategia pentru mașini electrice, ci mai degrabă să ia în considerare propria supraviețuire.

FOTO Incendiu puternic la o fabrică de peleți din Galați CITEȘTE ȘI FOTO Incendiu puternic la o fabrică de peleți din Galați

SUA au crescut anul acesta tarifele la importurile de mașini electrice din China, pe fondul criticilor tot mai mari asupra modului în care politica Beijingului a favorizat prea mult producătorii autohtoni în detrimentul companiilor străine.

Wan a spus că China i-a cerut să se întoarcă din Germania și să înceapă să cerceteze mașinile electrice în urmă cu mai bine de 20 de ani. În jurul anului 2010, el a spus că orașele chineze se confruntau cu probleme extreme de poluare a aerului, ceea ce a stimulat un efort local de a trece la electricitate, începând cu autobuzele și taxiurile.

Anul acesta, vehiculele cu energie nouă – o categorie care include mașinile cu baterii și hibride – au ajuns la mai mult de o treime din noile mașini de pasageri vândute în China, potrivit datelor asociației locale de pasageri.

Cu toate acestea, Wan a spus că producătorii de mașini electrice trebuie încă să facă mai mult pentru a reduce anxietatea șoferilor – cum ar fi să permită vehiculelor să știe când și unde să fie încărcate automat – și să îmbunătățească siguranța pe drum prin tehnologia de asistență a șoferului.

El a spus că dezvoltarea mașinilor electrice este ”o tendință ireversibilă” pentru lume, menționând că ”trebuie să fim pe deplin hotărâți să mergem mai departe în ciuda vicisitudinilor”.

viewscnt
Afla mai multe despre
mașini electrice
china