Gigantul chinez BYD își reorganizează operațiunile din Europa după greșeli strategice

Auto/Transporturi   
Gigantul chinez BYD își reorganizează operațiunile din Europa după greșeli strategice

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD, liderul industriei EV din China, își reorganizează în profunzime operațiunile din Europa, în urma unor erori strategice care au inclus eșecul de a atrage suficienți dealeri, de a angaja directori cu cunoștințe solide despre piețele locale și de a oferi modele hibride în țările în care vehiculele complet electrice sunt mai greu de vândut, au declarat șase actuali și foști angajați ai companiei, citați de Reuters.

BYD a reacționat rapid pentru a corecta aceste probleme, extinzând semnificativ rețeaua de dealeri și oferind pachete salariale atractive pentru a recruta directori de la producători europeni de renume, în special de la Stellantis, au mai spus sursele.

Urmărește-ne și pe Google News
Metrorex introduce abonamente lunare pentru utilizarea parcării Terminalului Multimodal Străulești CITEȘTE ȘI Metrorex introduce abonamente lunare pentru utilizarea parcării Terminalului Multimodal Străulești

În decembrie, compania a anunțat că modelele hibride plug-in vor fi esențiale pentru strategia sa europeană, decizie influențată de Alfredo Altavilla, fost director la Fiat-Chrysler, numit consilier special în Europa, scrie News.ro.

Altavilla i-a transmis fondatorului BYD, Wang Chuanfu, că o strategie axată exclusiv pe vehicule electrice este greu de implementat în multe țări europene.

”A înțeles rapid mesajul și le-a cerut inginerilor ca fiecare nou model lansat în Europa să aibă atât versiune electrică, cât și hibridă,” a spus Altavilla pentru Reuters.

Angajările de personal din Europa includ nume importante de la Stellantis: Maria Grazia Davino (Germania și Europa Centrală), Alessandro Grosso (Italia) și Alberto De Aza (Spania). Un director al BYD a declarat că aceștia au fost atrași de salarii competitive și de ”oportunitatea de creștere”.

Așteptări mari, rezultate modeste

Într-un alt semn al determinării BYD de a-și consolida prezența europeană, compania a numit-o pe Stella Li, numărul doi la nivel global, responsabilă de regiune. Ea l-a înlocuit pe Michael Shu, care estimase că BYD va atinge o cotă de piață de 5% în Europa înainte de a începe producția în uzina din Ungaria, programată pentru acest an.

În realitate, compania a încheiat 2024 cu o cotă de doar 2,8%, vânzând 57.000 de vehicule, sub așteptările interne.

FOTO CJ Bihor a semnat cu Lufthansa. Compensație din partea statului CITEȘTE ȘI FOTO CJ Bihor a semnat cu Lufthansa. Compensație din partea statului

Această ofensivă europeană vine pe fondul unui succes răsunător în China, unde vânzările BYD au crescut de șapte ori din 2020, atingând 4,2 milioane de vehicule în 2024. Anul trecut, BYD a depășit Tesla, devenind cel mai mare vânzător de EV-uri din lume și al șaselea producător auto la nivel global.

O relansare deja vizibilă

Semnele timpurii ale relansării BYD în Europa sunt pozitive: în primul trimestru din 2025, vânzările europene, inclusiv în Marea Britanie, s-au triplat, ajungând la peste 37.000 de vehicule, față de circa 8.500 în aceeași perioadă a anului trecut.

BYD excelează în adaptabilitate, oferind în China tehnologii precum ”God’s Eye” pentru conducere asistată, chiar și pe modele sub 10.000 de dolari.

La Salonul Auto din Shanghai din această săptămână, BYD a expus o gamă vastă de modele sub patru branduri, de la modelele low-cost Seal 06 și Sealion 06, până la SUV-ul de lux Yangwang U8L și conceptul sport Denza Z.

Problema: lipsa cunoașterii pieței locale

După ascensiunea rapidă din China, BYD a intrat pe piața europeană în 2023 cu ambiții mari. Dar compania nu a înțeles particularitățile fiecărei țări europene, au spus sursele.

Un exemplu grăitor este campania de sponsorizare a Euro 2024 în Germania, unde BYD s-a prezentat drept lider în sectorul NEV (”new energy vehicle”) – o denumire frecventă în China, dar necunoscută publicului german.

Director CNAIR: În octombrie, practic, vom avea toată legătura de la Ploiești la Buzău CITEȘTE ȘI Director CNAIR: În octombrie, practic, vom avea toată legătura de la Ploiești la Buzău

Rețeaua de dealeri a fost inițial prea mică și concentrată doar în marile orașe. În Germania, BYD plănuiește acum să extindă rețeaua de la 27 la 120 de locații, potrivit Mariei Grazia Davino.

În 2024, în Germania s-au vândut 2,8 milioane de vehicule, însă BYD a livrat mai puțin de 2.900 unități.

”Piața germană nu e ușoară. Încă lipsesc elementele de bază,” a spus Davino.

Foștii manageri BYD spun că greșeala de bază a companiei a fost tratarea Europei ca o singură piață, similară cu China sau SUA. Unul dintre ei a comparat piețele europene cu ”broaște într-o oală”, fiecare sărind în altă direcție:

”Abia acum BYD începe să înțeleagă asta.”

viewscnt
Afla mai multe despre
byd
europa