Compania germană Flix Bus, cel mai mare transportator european cu autocarul, a intrat în urmă cu câteva zile pe piața românească și a început deja să opereze curse din zece orașe către mai multe destinații din străinătate.
Compania își anunțase intenția de a intra în România încă din ianuarie. Aceasta are 1.000 de angajați în sediile din Munchen, Berlin, Milano și Zagreb și câteva mii de autocare partenere în întreaga Europă.
La puțin timp după ce a fost înființată de trei tineri antreprenori din Munchen, odată cu desființarea monopolului sistemuli public de transport din Germania în 2013, Flix Bus s-a extins rapid, devenind lider pe piața transportului de lungă distanță cu autocarul din Germania și, ulterior, din Europa.
Autocarele Flix Bus au aer condiționat, Wi-Fi gratuit, iar biletele sunt achiziționate electronic de pe aplicația FlixBus și de pe site-ul companiei.
Cursele Flix Bus pleacă din București către mai multe destinații din străinătate și opresc și în Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara și Arad înainte să iasă din țară. Compania operează curse zilnice pe ruta Viena-București, iar în unele zile traseul pornește din Salzburg și trece și prin Capitala Austriei.
O cursă Salzburg - București costă de la 75 de euro, Viena - București - 69 de euro, Viena - Arad - 49 de euro și Linz - Sibiu - 69 de euro. Există o rută și către Berlin, care trece și prin Frankfurt și Munchen, iar o călătorie către capitala Germaniei e 118,5 euro dus pentru sâmbătă, 9 iulie, și 108,5 pentru cursa retur de duminică, 10 iulie. Cursa București - Berlin trece și prin Praga, iar un bilet costă 86,5 euro.
Flix Bus operează și curse interne în Franța, Italia, Austria și Olanda, dar și curse transfrontaliere regulate din/către țările scandinave, Spania, Anglia, ca și în țările Europei Centrale și de Est.
Autocarele companiei călătoresc pe 900 de destinații din 20 de țări și au transportat anul trecut 20 de milioane de călători. În România, firma concurează în principal cu Eurolines pentru cursele externe.