Tranzacțiile comerciale cu parteneri externi - atenție la anumite probleme

Tranzacțiile comerciale cu parteneri externi - atenție la anumite probleme
scris 16 oct 2017

Tranzacțiile comerciale cu parteneri externi presupun o serie de particularități care necesită atenție, precum dacă partenerul este sau nu plătitor de TVA, sau aspecte referitoare la impozitarea veniturilor obținute în România de nerezidenți.

"Atunci când derulati tranzacții comerciale cu parteneri externi în calitate de clienți sau de furnizori de servicii, este important să aveți în vedere și aspectele fiscale prezentate mai jos, care, de obicei, sunt scăpate din vedere", afirmă Laura Stefan, managing director Accace Romania.

Urmărește-ne și pe Google News

Din punct de vedere comercial, atunci când aveți un potențial client din UE, ar fi indicat să verificați dacă acesta este plătitor de TVA (puteți verifica, cu usurință, aici:  http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ ).

Ideal ar fi să cunoașteți acestă informație încă din faza de negociere a prețului, deoarece, în cazul în care clientul nu este platitor de TVA, va trebui să adaugați TVA de 19% la valoarea serviciilor, iar pentru client cele 19 procente reprezinta un cost suplimentar, potrivit directorului Accace.

Tudose: Split TVA nu va mai fi obligatorie pentru toate firmele, ci doar pentru cele în faliment/insolvență ori cu peste două întârzieri la plata TVA CITEȘTE ȘI Tudose: Split TVA nu va mai fi obligatorie pentru toate firmele, ci doar pentru cele în faliment/insolvență ori cu peste două întârzieri la plata TVA

Atunci când contractați servicii de la parteneri externi, trebuie să țineți cont că, în acord cu regula generală, orice venit obținut de un nerezident din România se impozitează în România. Prin urmare, beneficiarul, companie românească, trebuie să rețină și să vireze la bugetul de stat 16% din suma platită către furnizorul extern.

În schimb, pentru a evita dubla impozitare a venitului, există convenții semnate de România cu celelalte țări. În majoritatea convențiilor se prevede faptul că veniturile se impozitează în țara de rezidență a prestatorului, dacă acesta dovedește rezidența printr-un certificat emis de autoritățile fiscale din țara sa.

DOCUMENT România nu a cerut Comisiei Europene derogare pentru introducerea plății defalcate a TVA CITEȘTE ȘI DOCUMENT România nu a cerut Comisiei Europene derogare pentru introducerea plății defalcate a TVA

În concluzie, asigurați-vă că partenerii v-au trimis un Certificat de rezidență fiscală și consultați prevederile convențiilor de evitare a dublei impuneri înainte de a plăti facturile.

Pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală găsiți lista convențiilor pentru evitarea dublei impuneri încheiate de România cu alte state ( https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Conventii/Conventii.htm ).

viewscnt
Afla mai multe despre
tranzactii
tva
impozit
venituri