Un MiG-21 Lancer s-a prăbușit în timpul unui show aviatic la Baza Aeriana Borcea. Pilotul a decedat

Un MiG-21 Lancer s-a prăbușit în timpul unui show aviatic la Baza Aeriana Borcea. Pilotul a decedat
scris 7 iul 2018

Pilotul avionului prăbușit sâmbătă în timpul unui show aviativ a murit. El avea 36 de ani și era pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă, Baza 86 Aeriană Fetești, transmite News.ro.

"Locotenent-comandorul Florin Rotaru, pilotul aeronavei MiG 21 LanceR prăbușită la Fetești, și-a pierdut viața. Ofițerul era în vârstă de 36 de ani și îndeplinea funcția de pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă, Baza 86 Aeriană Fetești", anunță MApN. 

Urmărește-ne și pe Google News

Aeronava pilotată de locotenent-comandorul Florin Rotaru s-a prăbușit sâmbătă, 7 iulie, în jurul orei 13.30, după un zbor executat în cadrul unui miting aerian organizat pe aerodromul militar Borcea. 

La Baza 86 Aeriană Borcea a avut loc sâmbătă Ziua Porților Deschise, fiind organizat un show aviatic de către Forțele Aeriene Române, dar și de invitați speciali, printre care Iacării Acrobați.

Ultimul accident în care a fost implicat un avion Mig 21 LanceR a avut loc în 12 iunie 2017, în apropierea Aeroportului "Mihail Kogălniceanu".

Forțele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M și MiG-21MF. De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forțelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982. MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiții meteorologice normale și a zburat pentru prima dată în anul 1957. 

Avionul a intrat în producție de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacție Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. În anul 1992, Forțele Aeriene Române au inițiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO și pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerințele luptei aeriene moderne. Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configurație comună, în funcție de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) și LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

viewscnt
Afla mai multe despre
mig
prabusire
borcea