Telekom Mobile pierde definitiv un proces cu ANCOM pentru că ar fi refuzat să porteze, la cererea unui angajat al instituției, într-un control ascuns, un abonament al altei companii pe cartelă preplătită. Amenda - 15.000 lei

Telekom Mobile pierde definitiv un proces cu ANCOM pentru că ar fi refuzat să porteze, la cererea unui angajat al instituției, într-un control ascuns, un abonament al altei companii pe cartelă preplătită. Amenda - 15.000 lei
scris 4 iun 2021

Telekom România Mobile Communications a pierdut definitiv un proces în care a contestat o amendă de 15.000 lei aplicată de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații pentru că ar fi refuzat portarea (mutarea) unui abonament de telefonie mobilă al unui alt operator, pe cartelă preplătită (prepaid), în rețeaua companiei, conform datelor analizate de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare
Urmărește-ne și pe Google News

Tribunalul Prahova a respins recent recursul Telekom Mobile împotriva unei decizii a Judecătoriei Ploiești, care a hotărât, în octombrie 2020, că actul de contestație al operatorului nu este întemeiat.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

"Societatea Telekom România Mobile Communications nu a respectat obligațiile impuse în temeiul prevederilor articolului 75, aliniatul 3 din OUG nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, prin dispozițiile articolului 7, aliniatul 4 din Decizia președintelui ANCOM nr. 144/EN/2006. Pentru nerespectarea prevederilor menționate anterior, operatorul a fost sancționat cu amendă contravențională în cuantum de 15.000 lei", a transmis ANCOM pentru Profit.ro.

Potrivit datelor publice din dosar, Telekom Mobile a solicitat, în cererea adresată instanței, să constate încălcarea dreptului la un proces echitabil de către personalul din cadrul ANCOM, care ar fi acționat în afara limitelor acțiunii de control, provocând săvârșirea unei pretinse fapte contravenționale și obținând astfel probe.

Telekom, amendat pentru GDPR. Ar fi utilizat fraudulos datele unui client la încheierea unui contract la distanță CITEȘTE ȘI Telekom, amendat pentru GDPR. Ar fi utilizat fraudulos datele unui client la încheierea unui contract la distanță

"În susținerea plângerii, petenta a precizat că beneficiază de prezumția de nevonovăție și principiul in dubio pro reo (îndoiala acuzatorului devine favorizantă persoanei acuzate - n.r.). Totodată, a apreciat petenta că pretinsa fapta contravențională nu întrunește toate elementele sale constitutive, lipsind subiectul pasiv, agentul constator fiind cel care a formulat cerere de portare și a fost refuzat nejustificat, însă acesta se afla în magazinul Telekom în exercitarea funcției sale și nu de abonat persoană fizică", se arată în preambulul motivării unei hotărâri a Judecătoriei Ploiești din 20 octombrie 2020.

ANCOM a susținut că "organele de control ale instituției" au efectuat o operațiune de control la un magazin Telekom din Ploiești, cu scopul verificării repectării prevederilor legale în domeniul portabilității numerelor.

Telekom câștigă definitiv un proces cu Protecția Consumatorului. Amendă pentru că ar fi taxat suplimentar un client care și-a reziliat contractul înainte de expirarea perioadei minime contractuale CITEȘTE ȘI Telekom câștigă definitiv un proces cu Protecția Consumatorului. Amendă pentru că ar fi taxat suplimentar un client care și-a reziliat contractul înainte de expirarea perioadei minime contractuale

"În continuare a precizat intimata (ANCOM - n.r.) că în cadrul acțiunii de control, personalul de specialitate al ANCOM, fără a se legitima, a solicitat reprezentantului magazinului portarea unui număr nongeografic, utilizat pe bază de abonament în rețeaua societății Vodafone România, în rețeaua Telekom Mobile în vederea utilizării de servicii de comunicații electronice pentru care plata se realizează în avans (cartelă prepaid). Acestă solicitare a fost respinsă (...)", se spune în document.

Controlul ANCOM a fost inițiat în urma sesizări făcute de o persoană fizică, prin care se reclama refuzul unui angajat din cadrul unui magazin Telekom din Ploiești, de a porta “un număr de abonament Orange pe o cartelă Telekom”.

Telekom: Vrem mai multă telefonie mobilă, dar concomitent cu diminuarea graduală a telefoniei fixe CITEȘTE ȘI Telekom: Vrem mai multă telefonie mobilă, dar concomitent cu diminuarea graduală a telefoniei fixe

"A mai arătat intimata (ANCOM - n.r.) că modalitatea în care s-a desfășurat controlul la data de 05.03.2020 nu diferă cu nimic față de controale anterioare, agenții putând efectua controale inopinate, astfel cum prevede și articolul 138 din OUG 111/2011. Mai mult, la momentul încheierii procesului verbal de contravenție, petentei i s-a respectat dreptul la apărare, în acest sens fiind și obiecțiunile consemnate în cuprinsul procesului verbal de contravenție. Intimata a învederat că nu se poate reține existența unei provocări din partea agenților constatori, cât timp aceștia doar au solicitat îndeplinirea unei obligații legale", scrie în motivare.

Instanța a respins cererea Telekom Mobile pentru că operatorul "nu a reușit să răstoarne prezumția de temeinicie a procesului verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii DEMC-SCC/1568/05.03.2020, aceasta fiind chiar întărită de probele administrate în cauză".

"Din declarația reprezentantantei magazinului ce a discutat cu personalul de control din cadrul ANCOM, s-a reținut că, la solicitarea celui din urmă de a se porta pe o cartelă reîncărcabilă, aceasta a insistat să-i prezinte avantajele unui abonament, cu sau fără perioada contractuală. În finalul declarației, aceasta recunoaște că a susținut în fața personalului de control că este necesar ca prima dată să se facă trecerea de la abonament la cartela reîncărcabilă chiar la operatorul la care are deja contract, susținând că aceasta a fost doar o recomandare. (...) Nici susținerea potrivit căreia percepția reprezentantei magazinului a fost că discuția este mai mult de informare, fără o intenție clară de portare, nu poate duce la înlăturarea caracterul contravențional al faptei, reprezenta magazinului având obligația de a furniza informațiile solicitate de clienți în mod corect și complet, indiferent de percepția acesteia despre client", scrie în motivare.

Telekom vrea să protejeze BNR de atacurile cibernetice CITEȘTE ȘI Telekom vrea să protejeze BNR de atacurile cibernetice

Instanța a mai apreciat că sancțiunea aplicată Telekom Mobile ar fi proporțională cu gravitatea faptei și aptă să asigure "reeducarea contravenientului", iar aplicarea unui avertisment sau reducerea amenzii ar fi ineficiente.

Portabilitatea a fost introdusă în data 21 octombrie 2008 și până la 21 octombrie 2020 au fost portate în total 7.005.720 de numere, dintre care 6.121.287 sunt numere de telefonie mobilă și 884.433 numere de telefonie fixă.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
portare
amenda
ancom
portabilitate