Guvernul și-a dat acordul pentru înăsprirea pedepselor pentru șoferii care nu opresc la dispoziția polițistului, în schimb nu susține majorările de pedepse pregătite în cazul conducerii unui vehicul care poluează fonic sau emană noxe peste limitele legale admise.
Proiectele de legi modifică prevederile actuale ale Codului Rutier, urmând să intre în perioada următoare în dezbatere parlamentară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Unul dintre proiecte suspendă exercitarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, pentru ”neoprirea la dispoziția polițistului aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu”.
”Vedem cum oamenii legii s-au confruntat cu foarte multe situații în care participanții la trafic au ales să nu oprească vehiculele, iar polițiștii rutieri au fost nevoiți să pornească în urmărirea lor, în unele cazuri fiind nevoie de întăriri și chiar de utilizarea focului de armă”, argumentează autorii legii necesitatea acestei sancțiuni.
Guvernul a transmis recent Parlamentului că susține această modificare
Executivul a propus, astfel, autorilor legii ca ”nerespectarea semnalelor, indicațiilor și dispozițiilor polițistului aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu” să presupună aplicarea sancțiunii cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile.
Această faptă nu va mai fi sancționată, prin urmare, doar cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
CITEȘTE ȘI Furnizorul indian de soluții software Wipro deschide al treilea centru din România și angajează IT-iștiExecutivul nu susține însă suspendarea permisului pentru conducerea unor autovehicule poluante
Conform celuilalt proiect de lege, permisul de conducere va putea fi suspendat timp de 30 de zile pentru ”conducerea unui vehicul și tractor agricol sau forestier care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă”.
Inițiatorii acestei prevederi arată că principala sursă de poluare în marile orașe este traficul rutier, iar locuitorii acestora inspiră zilnic resturile gazoase și cancerigene emise de cele peste 7 milioane de vehicule din România. În plus, ei mai susțin că, după dispariția timbrului de mediu, România ”s-ar putea umple din nou de mașini vechi, cu motoare mari și mai poluante”.
Guvernul arată însă că fapta incriminată este pedepistă cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni și cu reținerea certificatului de înmatriculare ori a dovezii înlocuitoare, iar, în consecință, vehiculul în cauză nu mai poate fi utilizat pe drumurile publice până la remedierea situației.