Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) anunță că, începând de luni, serviciul de comunicare a actelor de procedură prin e-mail a devenit operațional și este disponibil pe site-ul instituției, la secțiunea ”Dosar electronic”. Opțiunea este valabilă pentru toate secțiile și formațiunile de judecată ale instanței supreme.
Potrivit unui comunicat de presă transmis, luni, de ICCJ, serviciul permite oricărei persoane fizice și juridice să opteze pentru efectuarea comunicărilor în format digital, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”De asemenea, aceeași modalitate de transmitere a actelor va fi folosită de către instanța supremă în relația bilaterală curentă cu alte instituții implicate în procedurile judiciare. Serviciul de transmitere electronică a actelor de procedură vine în completarea aplicației de ”Dosar electronic” și a celorlalte proiecte legate de digitalizarea și creșterea gradului de transparență și accesibilitate în ceea ce privește activitatea judiciară a instanței supreme, dintre care majoritatea sunt la rândul lor operaționale: biblioteca digitală disponibilă prin intermediul paginii de Internet a Înaltei Curți, care conține publicațiile proprii ale acesteia, în format electronic; publicarea întregii jurisprudențe pe site-ul propriu; accesul gratuit la sinteze și studii realizate la nivelul compartimentelor din aparatul propriu al Înaltei Curți; noile infochioșcuri instalate în sediile instanței supreme”, a transmis ICCJ.
Potrivit documentului, procesul de modernizare a serviciilor oferite de către instanța supremă persoanelor implicate în procedurile judiciare și reprezentanțiloracestora, dar și publicului larg, va continua în perioada următoare, fiind vizate îmbunătățirea motorului de căutare a jurisprudenței, indexarea corespunzătoare a hotărârilor pronunțate, modernizarea și simplificarea site-lui propriu, oferirea de servicii on-line de asistență pentru justițiabili și diseminarea hotărârilor pronunțate în materia unificării jurisprudenței prin prezența pe rețelele sociale.