Românii care trăiesc în oraș și-au rezervat un buget mediu de 300 de lei pentru cadourile de Moș Nicolae, în principal pentru dulciuri, jucării, articole vestimentare și parfum, unii dintre aceștia intenționând însă să ofere și un smartphone ori o tabletă sau chiar și bani.
Intenția de a-i "răsfăța" pe cei dragi cu astfel de cadouri este mai ridicată în orașele mici (93,2% din total), comparativ cu orașele mari (cu peste 100.000 locuitori), unde numai 87,7% dintre aceștia se vor "alia" cu Moș Nicolae, relevă cel mai recent studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center.
Cu toate acestea, chiar și în cazul orașelor mari, este înregistrată o evoluție pozitivă, comparativ cu anul trecut, a numărului celor care oferă cadouri.
Astfel, dacă anul trecut mai puțin de 80% dintre locuitorii orașelor mari își exprimau intenția de a cumpăra cadouri de Moș Nicolae, în acest an febra cumpărăturilor i-a atins pe mult mai mulți, numărul acestora crescând cu aproape 10 procente, relevă studiul.
În ceea ce privește cadourile oferite de Moș Nicolae, acestea vor fi multe și diversificate, însă vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre orășeni declarând că intenționează să le cumpere pentru a le oferi celor dragi.
În topul preferințelor de cumpărături rămân jucăriile, dar și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, cosmeticele/parfumurile și fructele.
Potrivit studiului, peste 12% dintre orășeni intenționează să ofere cadou de Moș Nicolae un smartphone sau o tabletă.
De asemenea, pe lângă alte cadouri, cei mai puțin inspirați sau mai ocupați vor oferi și bani (7%).
Potrivit aceluiași studiu, orășenii vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri. Mai mult, în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori, suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 310 lei, în ușoară creștere comparativ cu cea de anul trecut, de 294 lei.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici - sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii - între 30.000 - 100.000 locuitori, orașe mari - peste 100.000 locuitori) în perioada 26 noiembrie - 2 decembrie 2015. Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 ani și 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,46%.
Sursa:Agerpres