Această nouă funcție permite clienților să stabilească verificări biometrice suplimentare și să întârzie transferurile externe peste o anumită limită atunci când se află în afara locațiilor de încredere (de exemplu acasă sau la birou).
Street Mode este prezentat ca oferind clienților un strat de protecție suplimentar împotriva amenințărilor fizice, cum ar fi furtul telefonului.
Clienții își pot adăuga sau elimina locațiile de încredere în orice moment, cum ar fi în cazul hotelurilor în timpul unei vacanțe.
Street Mode este lansat în Marea Britanie și în Spațiul Economic European, inclusiv în România.
Această nouă funcție de securitate, destinată să protejeze clienții de furtul telefoanelor, oferă un nivel suplimentar și personalizabil de protecție bazată pe locație atunci când clienții se află în mișcare.
Este explicat că furtul de telefoane este în creștere în întreaga Europă, frauda evoluează constant, iar infractorii găsesc tot mai multe metode de a prinde oamenii nepregătiți, vizând toate vârstele și profilurile. Astfel de incidente pun fondurile persoanelor în pericol, infractorii încercând să efectueze transferuri cât timp telefonul este deblocat, în unele cazuri, forțând victimele să efectueze verificările cu selfie înainte de a fugi de la locul faptei.
Street Mode se lansează înainte de sezonul aglomerat de cumpărături și sărbători, când străzile pline și nopțile târzii oferă infractorilor oportunități suplimentare de a acționa.
Odată activat, clienții vor putea să își definească propriile „Locații de Încredere”, în afara cărora Street Mode se va activa și va supune transferurile externe peste o anumită limită unor verificări biometrice suplimentare și unei întârzieri de 1 oră.
Aceste protecții creează o fereastră de timp critică în care activitatea frauduloasă poate fi oprită, prevenind transferul fondurilor sub presiune.
Cum pot activa clienții Revolut opțiunea Street Mode:
●Activează Protecția fondurilor în secțiunea de Securitate a profilului
●Setează limita de transfer
●Activează Street Mode („Modul social” în versiunea în limba română a aplicației)
●Setează locațiile de încredere – acestea pot fi adăugate sau eliminate oricând, de exemplu hoteluri în timpul călătoriilor
Odată activat:
●În locațiile de încredere: clienții pot efectua transferuri peste limita setată după verificarea biometrică, procesate imediat.
●În afara locațiilor de încredere: pe lângă verificarea biometrică inițială, transferurile vor fi întârziate cu o oră și vor fi supuse unei verificări selfie suplimentare după această perioadă

În ultima perioadă, în contextul campaniilor de Black Friday, banca digitală Revolut a observat o creștere a numărului de sesizări de la clienți cu privire la tentativele de fraudă de tip spoofing.
Scenariul:
Apelurile par a fi inițiate de un robot telefonic, care pretinde că sună din partea băncii, a unei autorități sau a unei companii pentru a lămuri detaliile unei plăți făcute către o platformă de e-commerce.
Scopul apelului este acela de a convinge victimele să apese pe o anumită tastă, să trimită bani, să divulge date personale sau să instaleze aplicații de tipul malware. În unele dintre aceste cazuri, în mod înșelător, presupușii agenți de la serviciul de customer support pretind că reprezintă Revolut.
Ce ar trebui să te pună pe gânduri:
Apelul se realizează direct pe telefon, nu în aplicația Revolut.
Apel este nesolicitat și apare total neașteptat.
De cele mai multe ori, apelantul este fie o persoană care nu vorbește în limba română, fie se adresează în română, dar cu un accent străin.
Este invocată o tranzacție de care utilizatorul nu știe nimic sau este o plată către o platformă pe care utilizatorul nu a folosit-o recent sau o folosește ocazional.
Apelantul îți cere, la telefon, să comunici date personale, codul PIN, datele cardului, să ignori avertismentele și notificările din aplicația Revolut
Apelantul te pune să trimiți banii „într-un cont sigur" sau să faci o plată (din orice motiv)
Ce te ajută să identifici tentativa de fraudă:
Este un apel de la un număr de telefon necunoscut.
Este un apel făcut prin rețeaua de telefonie mobilă. Revolut sună numai prin aplicație, nu direct pe telefonul mobil.
Este un apel neanunțat și nesolicitat. Marea majoritate a apelurilor Revolut către clienți se realizează doar după ce au fost stabilite anterior de un agent de la relații cu clienții, prin intermediul chat-ului din aplicație.
Un alt indiciu este comportamentul apelantului, care nu se potrivește cu cel al unui agent de relații cu clienții profesionist.
Ce pot face clienții ca să se asigure că apelul telefonic primit este unul autentic?
În primul rând, să nu dea curs indicațiilor venite de la apelant decât dacă acesta este confirmat ca fiind reprezentant al companiei.
Să verifice imediat în aplicație, în chat, dacă este, într-adevăr, un telefon efectuat de către Revolut. Să înceteze orice conversație cu apelantul și să reclame tentativa de fraudă către bancă, dacă apelul nu este confirmat în chat.
Clienții pot sesiza companiile de telecomunicații în legătură cu utilizarea unor numere de telefon care par autentice (numere locale, similare celor folosite de alți utilizatori români), pentru a vedea dacă aceste companii iau măsuri pentru a preveni situațiile/ cazurile de spoofing.
Se pot adresa autorităților competente (ANCOM, DNSC).
În cazul în care au căzut victime unui astfel de fraude, să se adreseze automat băncii (în chat-ul din aplicație) și Poliției.
Deci, dacă cineva te sună neanunțat și nesolicitat, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă într-adevăr te apelează cineva din partea băncii sau este un posibil escroc.
Mai mult, un agent de relații cu clienții nu ar cere unui utilizator la telefon să efectueze o anumită tranzacție sau să trimită bani către un anumit cont bancar.
În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația Revolut și a fost programat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească.
















