Poșta Română, cel mai mare jucător de profil, cu afaceri de peste un miliard de lei, își va restructura drastic modul de funcționare pentru a se redresa pe piață, unde este afectată de concurența cu firmele private de curierat, urmând să renegocieze contractele reducând sau eliminând discounturile, să își închirieze și vândă spațiile excedentare și să se orienteze mai mult către client cu un sistem de comunicare prin SMS și de opțiune de ridicare/predare a trimiterilor poștale de la puncte convenite cu aceștia.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Compania de stat își va dota suplimentar Sucursala de Servicii Expres, pentru a concura mai eficient cu firmele private de curierat și a intra pe mai bine pe segmentul e-commerce, își va regândi produsele și serviciile oferite clienților prin definirea a minimum 3 produse de bază în urma unui studiu de profitabilitate și specializarea pe produs practicată de administrațiile poștale din UE, va introduce un card poștal de identificare a persoanelor juridice, va negocia clauze de exclusivitate (eventual chiar pe regiuni) cu potențiali parteneri și își va dezvolta serviciul de încasări prin numerar - card bancar pentru facturi, amenzi, impozite și taxe atât pentru țară, cât și pentru spațiul comunitar, este planul gândit la nivelul companiei și prezentat acum de Profit.ro.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Recent, Profit.ro a anunțat în premieră că Poșta Română va introduce, începând cu anul viitor, plata prin card bancar la ghișeu, primele oficii în care vor fi instalate POS-urile urmând să fie cele din mediul urban.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, ministrul Comunicațiilor a declarat pentru Profit.ro că va iniția, după schimbarea conducerii Poștei, un plan strategic de redresare a operatorului, cu organizarea activității pe centre de profit și eliminarea partenerilor care căpușează compania, dar și a "concurenței neloiale".
Poșta se va ocupa și de schema de personal, urmând să își redimensioneze forța de muncă în funcție de necesități (cu o normare stabilită în funcție de realitatea de pe teren), să elimine bonusurile/primele "acordate artificial" și păstrarea bonusurilor doar pentru angajații implicați direct în activitatea aferentă, cu indicatori de performanță, și instruirea întregului personal care lucrează cu clienții, prin organizarea de traininguri cu formatori interni.
"Renunțarea la acele achiziții/investiții al căror rezultat se suprapune - pază versus sisteme de securitate și monitorizare - și orientarea investițiilor spre schimbarea imaginii cel puțin a oficiilor poștale din zona urbană (igienizări, reparații)", este o altă măsură prin care Poșta pregătește rebranduirea companiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O nouă idee a Guvernului Tudose: ”Casa de Comenzi a României” care să colecteze produse locale pentru piața internă și export. Denumirea amintește de un sistem al PCRÎntregul plan este gândit pentru o perioadă de până la 5 ani.
Compania este controlată de stat prin Ministerul Comunicațiilor, care deține 75% din acțiuni, restul titlurilor revenind Fondului Proprietatea.
La finele lunii septembrie, după ce inițial le-a cerut fără succes să demisioneze, ministerul, în calitate de acționar majoritar, a obținut revocarea membrilor Consiliului de Administrație al Poștei, invocând managementul defectuos din ultimul an.
Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 2,4%, la 1,135 miliarde de lei, iar profitul net a atins 10,45 milioane de lei, de la o pierdere de 34,01 milioane de lei în 2015.