Noua structură a anului școlar 2022-2023: Cinci module de învățare, alternate cu perioade de vacanță, se introduce Școala Verde

Noua structură a anului școlar 2022-2023: Cinci module de învățare, alternate cu perioade de vacanță, se introduce Școala Verde
scris 30 mar 2022

Ministrul Sorin Cîmpeanu a prezentat după ședința de Guvern, structura noului an școlar 2022-2023, care va înlocui semestrele cu cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus. Noul an școlar va începe în prima luni din septembrie și se va încheia în 16 iunie. O nouutate este și că se introduce, pe lângă Școala Altfel, și Școala Verde. De asemenea, Ministerul Educației ia în calcul să modifice și regulamentul de funcționare din învățământul preuniversitare, astfel că vor dispărea tezele semestriale, care vor fi înlocuite cu evaluări, la începutul și sfârșitul anului școlar.

Ministrul Cîmpeanu a anunțat că au reușit să ajungă la un consens privind structura anului școlat, confirmat nu numai de către experții în educație dar și orice expert în pedagogie, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
În Capitală 5 salariați plătesc pensiile a două persoane. În Teleorman, cei 5 salariați plătesc pensiile a 8 persoane. Județele cu cele mai mici și cu cele mai mari pensii CITEȘTE ȘI În Capitală 5 salariați plătesc pensiile a două persoane. În Teleorman, cei 5 salariați plătesc pensiile a 8 persoane. Județele cu cele mai mici și cu cele mai mari pensii

”Este vorba despre nevoia de a alterna module de învățare, de 6,7,8 săptămâni, cu module de repaus. În acest fel, putem să ne adaptăm pe specificul anului școlar din România. Mai ales, propunerea agreată este ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare. După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanță, la finele lunii octombrie, astfel că 24-30 octombrie să fie prima vacanță, acordată tuturor elevilor, și preșcolarilor”, a spus Cîmpeanu.

Ministrul a explicat că, după această vacanță, urmează modulul 2 de învățare, care se va derula până în preajma sărbătorilor de iarnă, după care va fi cea de-a doua vacanță, 23 decembrie - 8 ianuarie.

După al doilea modul, urmează modulul 3, care ar începe pe 9 ianuarie. În premieră, acest modul se va derula până în luna februarie, când va fi a treia vacanță, care va putea fi acordată în a doua, a treia sau a patra săptămână a lunii februarie, la decizia fiecărui Inspectorat Județean, prin consultare cu cei implicați. ”Este vorba de o vacanță de o săptămână, mobilă, în luna februarie”, a spus Cîmpeanu.

Cel de-al 4-lea modul se va derula până în preajma sărbătorilor pascale, atât cele catolice cât și cele ortodoxe, în perioada 8 - 23 aprilie. După această vacanță, urmează modulul 5, și ultimul care se derulează până în data de 16 iunie. Cea de-a cinea vacanță este cea de vară, care va începe în data de 17 iunie și va dura până în prima luni a lui septembrie, când începe anul școlar 2023-2024.

”Avem o altă noutate, pe lângă Școala Altfel, avem și Școala Verde. Această săptămână va putea fi introdusă în structura anului școlar 2022-2023, în modulele 4 și 5 de învățare, când școlile vor avea libertatea să își aleagă, în funcție și de condițiile climatice”, a mai spus ministrul, precizând că vor introduce în școli prezentări făcute de personalul abilitat să prezinte aceste elemente de mediu, într-o manieră atractivă.

Sorin Cîmpeanu a arătat că mai au în plan să introducă și educația financiară, după ce Parlamentul a adoptat o lege în acest sens.

”Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a an ului școlar cu cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să revizuim regulamentul de funcționare din învățământul preuniversitare, în sensul renunțării la aceste teze semestriale”, a spus Cîmpeanu, precizând că profesorii știu foarte bine când să își planifice aceste evaluări pe parcursul anului.

De asemenea, ministrul a spus că a luat act de solicitarea elevilor, a unei evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar, și solicită elevii și o evaluare standardizată, predictivă, la început de an școlar. ”Este un model pe care îl avem în atenție și îl vom analiza și implementa încă din anul școlar 2022-2023”, a mai afirmat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a mai spus că vor fi medii încheiate la finalul anului școlar, pentru că cele încheiate până acum la final de semestru nu au avut relevanță și nu au fost folosite.

”Se va da libertatea profesorilor să își organizeze evaluările, pe parcurs, în funcție de calendar, de ritmul de predare a materiei”. 

viewscnt
Afla mai multe despre
sorin cîmpeanu
an școlar