Ministrul Turismului, după reacția turoperatorilor la ideea schimbării brandului: A fost discuție „principială”. Este vreo rușine că discutăm despre Miorița, să ne folosim de legendele României? Am lansat și eu o idee, asta mi-a trecut prin cap

Ministrul Turismului, după reacția turoperatorilor la ideea schimbării brandului: A fost discuție „principială”. Este vreo rușine că discutăm despre Miorița, să ne folosim de legendele României? Am lansat și eu o idee, asta mi-a trecut prin cap
scris 30 mai 2017

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marți, la Parlament, că le-a prezentat oamenilor de afaceri din turism ideea schimbării brandului turistic al României ca o discuție „principială”, în contextul în care trebuie realizate o serie de broșuri, și că ministerul nu intenționează să opereze rapid o astfel de schimbare, deoarece ar trebui plătit 850.000 euro Comisiei Europene dacă este efectuată o schimbare până în 2020, dar că nu este vreo rușine să se discute despre simbolurile României și despre Miorița. El a mai arătat că discuția lui cu turoperatorii nu era una oficială, destinată publicului, și că a lansat și el "o idee", deoarece asta i-a trecut prin cap.

El a susținut declarația după ce Profit.ro a relatat că ministrul Turismului i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, și ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Miorița, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Miorița și turismul românesc.

Urmărește-ne și pe Google News

Până la ora publicării știrii, ministrul a refuzat să răspundă întrebărilor Profit.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Astăzi, ministrul a susținut că a fost doar "o discuție principială" cu oamenii de afaceri din turism pe această temă, deoarece brandul nu poate fi schimbat rapid fără ca Bruxelles-ului să îi fie rambursați bani.

Patronatele din turism, nemulțumite de desființarea birourilor de promovare din străinătate CITEȘTE ȘI Patronatele din turism, nemulțumite de desființarea birourilor de promovare din străinătate

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea credință și să analizeze altfel această discuție. Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discuțiile avute săptămâna trecută cu oamenii de afaceri din turism.

Ministrul a adăugat că „nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva”.

„Este o discuție principială pentru că noi, în momentul de față, avem de realizat niște broșuri, șase la număr, care o să înceapă o achiziție publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (...). Brandul de țară nu se poate schimba până în 2020”, a conchis ministrul Turismului.

viewscnt
Afla mai multe despre
turism
brand
dobre
oaie
frunza
miorita