Ministrul Educației, Ligia Deca, propune ca bibliotecile școlare să fie deschise către comunități, precizând că acest lucru s-a putea întâmpla în afara programului de învățământ.
Ligia Deca a făcut, vineri, o vizită în Bihor, unde a discutat cu autoritățile locale și județene despre diverse proiecte care ar putea fi puse în practică în această zonă.
“Am discutat despre proiecte adecvate nevoilor județului Bihor. Un prim astfel de proiect, care poate deveni un proiect pilot la nivel național, este cel care vizează un centru județean de evaluare, de orientare în ceea ce privește parcursul educațional. Practic să poată fi evaluați elevii la finalul clasei a VIII-a, pentru ca ei să fie corect îndrumați pe ruta de liceu care li se potrivește. Există în legea învățământului preuniversitar deja o prevedere care vizează, o recomandare vis-a-vis de orientarea școlară la finalul clasei a VIII-a și cred că, văzând deschiderea și demersurile deja întreprinse la nivelul județului Bihor, am putea să pilotăm această idee la Oradea, în viitorul imediat, și să constituim un grup de lucru care să se aplece asupra acestui subiect, pentru ca în toamna de anul viitor să-l vedem deja funcționând”, a declarat Ligia Deca, într-o conferință de presă susținută la Primăria Oradea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea a menționat că un alt proiect ar putea fi deschiderea bibliotecilor școlare către comunități.
“Un al doilea proiect discutat este deschiderea bibliotecilor școlare către comunități. Știm cu toții că nu peste tot, nu în fiecare unitate administrativ-teritorială, nu în fiecare localitate există o bibliotecă funcțională, care să aibă un fond de carte atractiv, care să poată reprezenta într-adevăr un centru cultural al comunității”, a menționat ministrul Educației.
Ligia Deca a afirmat că un astfel de proiect ar contribui și la reducerea analfabetismului funcțional.
“De asemenea, știm că avem nevoie de fonduri pentru ca bibliotecile școlare să reprezinte într-adevăr acel mediu în care literația este stimulată. Și atunci poate că printr-un program, la fel, experimental, pilot, reușim ca bibliotecile școlare din județul Bihor să poată fi deschise sigur, în afara programului școlar și către publicul larg și, în același timp, să poată fi finanțate cu fond de carte din partea autorităților locale, tocmai în ideea de a avea și un fond de carte atractiv și adecvat și de a atrage nu numai elevii, ci și familiile lor și întreaga comunitate către bibliotecă. Ne gândim ca un astfel de proiect ar reprezenta și un aliat în ideea reducerii analfabetismului funcțional și în ideea creșterii nivelului de literație la nivel național”, a subliniat Ligia Deca.