Inspecția tehnică periodică (ITP) ar putea fi efectuată și în afara României. Țările în care ar fi posibilă

Inspecția tehnică periodică (ITP) ar putea fi efectuată și în afara României. Țările în care ar fi posibilă
scris 23 oct 2016

Inspecția tehnică obligatorie (ITP) pentru autovehicule ar putea fi posibilă și în alte țări, nu doar pe teritoriul României. Un proiect de lege, care va fi discutat în perioada următoare, îi va scuti pe românii aflați în afara țării să se deplaseze cu mașina proprie la fiecare doi ani în România doar pentru ITP.

În prezent, legislația în vigoare stabilește că inspecțiile tehnice periodice se efectuează de firme care dețin stații autorizate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" (RAR) pe teritoriul întregii țări.

Urmărește-ne și pe Google News

Prețurile pentru ITP la autoturisme variază între 100 și 180 lei, iar inspecția trebuie efectuată o data la fiecare 2 ani pentru autoturismele personale și comerciale, iar la 6 luni pentru autovehiculele de transport public. Conducerea unui autovehicul cu limita de valabilitate a ITP expirată este sancționată cu amendă de până la 700 lei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Inspecția tehnică, posibilă în statele membre ale UE, dar și în Republica Moldova

Un proiect legislativ elaborat recent prevede că inspecția tehnică periodică se poate realiza, atât pe teritoriul României, cât și pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre ale Spațiului Economie European și pe teritoriul Confederației Elvețiene, prin operatori economici autorizați, numai pe baza unui contract de franciză încheiat cu R.A.R. de către aceștia.

Firmele autorizate să realizeze ITP în afara teritoriului României și stațiile de inspecție tehnică periodică aferente vor funcționa în acord cu legislația statului pentru care primesc autorizarea RAR.

Potrivit proiectului, cheltuielile suplimentare ocazionate de procedura de autorizare și de monitorizare a activității de inspecție tehnică periodică în afara teritoriului României vor fi suportate integral de către firmele care solicită autorizarea. Singurele costuri pentru R.A.R. ar consta în cele de transport, cazare și diumă pentru personalul RAR care se deplasează în afara teritoriului României, la stațiile de inspecție tehnică periodică.

Solicitarea a venit din partea românilor din diaspora

Conform expunerii de motive a proiectului, în prezent, cifre semnificative de vehicule înmatriculate în România se află în folosința unor cetățeni români aflați pentru medie sau lungă durată în afara României, cu precădere în statele europene.  Astfel, mulți români sunt în situația de a suporta un disconfort major și costuri mari, ca urmare a obligației de a asigura ITP pentru vehiculele deținute și care sunt înmatriculate în România.

“Această propunere a fost inspirată de solicitări ale unor cetățeni cu rezidență de medie și lungă durată în afara României și care dețin și utilizează vehicule inmatriculate în România. Ori de câte ori au de efectuat ITP, obligație legală, sunt în situația de a suporta costurile de deplasare în țară, în același timp, punându-și în pericol locul de muncă și activitatea curentă”, este argumentul principal pentru susținerea modificărilor legislative avansate.

viewscnt
Afla mai multe despre
itp
rar
tari
ue
republica moldova
romani
diaspora