Primăria Capitalei va promova, în următoare ședință a Consiliului General al Municipiului București, un proiect de hotărâre care va interzice toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere și ale Codului Fiscal, a transmis astăzi primarul general Gabriela Firea către conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, care i-a reclamat "concurența neloială practicata prin sistemele de aplicații online ce ofera servicii ilegale de taximetrie". În România, serviciile de ridesharing sunt operate de compania americană Uber și compania estoniană Taxify OÜ.
Reprezentanții Confederației i-au prezentat primarului general o serie de revendicări ale asociațiilor taximetristilor licențiați, care reclamă, printre altele, "concurență neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie", se arată într-un comunicat.
CITEȘTE ȘI Cât de important este internetul pentru succesul unei afaceri. Studii de caz: Lagardère Travel Retail, Julius Meinl și lanțul Teilor, principali jucători pe piață"Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât atât bucureștenii cât și turiștii să poată folosi acest serviciu cu încredere și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a spus Firea.
UPDATE ora 16.58 Reprezentanții Uber au transmis următoarea declarație: "Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport".
În septembrie, Autoritatea londoneză din domeniul transporturilor a decis să nu prelungească licența companiei de ridesharing Uber, care expiră la finele acestei luni, decizia fiind o lovitură majoră pentru compania americană, Londra fiind cea mai mare piață a Uber din Marea Britanie. Atunci, Uber a anunțat că dispusă să facă unele concesii pentru a-și continua activitatea la Londra.
În toamna anului trecut, în Parlament a fost avansat un proiect care indica faptul că serviciul online de ridesharing, prin care proprietarul unei mașini care pleacă din localitate intră în prealabil în legătură cu o altă persoană și se înțeleg să călătorească împreună în aceeași direcție, împărțind costul de transport, va fi legiferat de Parlament. Astăzi, în România, nu există vreun text de lege care să se refere explicit la acest serviciu.
CITEȘTE ȘI FOTO ARHIVĂ Detalii legate de Marea Unire de la Alba Iulia, unele cunoscute doar de istoriciDocumentul a fost redactat în contextul în care taximetriștii încearcă să elimine de pe piață mașinile care transportă fără autorizație persoane care nu au nicio legătură cu șoferul. Anul trecut, taximetriștii din București au pus la punct un plan împotriva celor de la Uber, în care comandă prin aplicație o mașină și, în timp ce sunt transportați unde au cerut, colegii lor cheamă poliția, care îi așteaptă pe șoferii Uber pentru a-i întreba dacă au autorizație.
Compania americană Uber, care le pune la dispoziție utilizatorilor de smartphone-uri un serviciu de transport alternativ taxiurilor prin intermediul unei aplicații mobile, a intrat pe piața din București în februarie 2015.