Un număr de 16 de oferte au fost depuse la Ministerul Justiției pentru furnizarea de echipamente IT care vor fi utilizate la modernizarea infrastructurii instituției și instanțelor, proiectul fiind parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și estimat la 112,99 milioane de lei, fără TVA.
Ofertele au fost depuse de Orange Romania (lot 1, 2, 3, 4), Net Brinel (lot 1, 2, 3), Romflex Sistem (lot 1, 2, 3), Mida Soft Business (lot 1, 2, 3, 5, 6, 7), Altex Romania (lot 1, 2, 3), Union Co (lot 1, 2, 3), Sysdom Proiecte (lot 1, 2, 3), Elsaco Solutions (lot 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7), ETA2U (lot 1, 2, 3, 5, 6, 7), asocierea Altex Romania (lider) și RTC Proffice Experience (lot 5, 6, 7), asocierea Datanet Systems (lider) și Traversal Software Solution (lot 4), asocierea Q'NET Internationa (lider), Atlas Corporation, System Plus și Amerilex (lot 1, 2, 3, 5, 6, 7), asocierea AS Computer Craiova (lider) și Chrome Computers (lot 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7), asocierea Maguay Computers (lider) și Phoenix IT (lot 5, 6, 7), asocierea Vodafone Romania (lider), Maguay Computers și Phoenix IT (lot 1, 2, 3) și asocierea Mobils (lider) și Communicatios Systems & Consult (lot 4).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerul Justiției poate achiziționa produse, servicii și lucrări necesare realizării investiției I.4 "Digitalizarea sistemului judiciar" aferente componentei 7 "Transformarea digitală". În acest context, Ministerul Justiției, prin această achiziție, începe modernizarea infrastructurii IT de la nivel local prin achiziționarea de stații de lucru (PC-uri) echipate complet, laptopuri, sisteme de videoconferință, multifuncționale, imprimante și scannere. Investițiile respective sunt prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență", scrie în caietul de sarcini al licitației.
Prin această licitație se urmărește realizarea unui upgrade tehnologic pentru stații de lucru cu monitor si laptop-uri pentru angajații din justiție, pentru eficientizarea activităților (inclusiv prin munca de la distanta/telemuncă).
"Se dorește achiziția de stații de lucru performante, sigure și eficiente din punct de vedere energetic, necesare înlocuirii echipamentelor similare cu vechimi cuprinse între 7-15 ani, utilizate la nivelul instanțelor de judecată, dar și achiziția de laptopuri pentru facilitarea muncii de la distanță (telemuncă) pentru angajații din justiție. Obiectivul vizat este înnoirea parcului de stații de lucru din instanțele de judecată, Înalta Curte de Casație și Justiție și din Ministerul Justiției, pentru creșterea randamentului angajaților, creșterea securității în rețea și scăderea consumului de energie electrică. 45% din stațiile de lucru utilizate în sistemul judiciar au o vechime cuprinsă între 7 și 15 ani, rulând sisteme de operare Windows XP sau Windows 7, upgrade-ul la versiuni mai noi ale sistemului de operare fiind imposibil datorită tehnologiei hardware utilizate. Pe lângă performanțele scăzute și eficiență energetică scăzută, acestea prezintă vulnerabilități software menite să pericliteze securitatea rețelelor în care funcționează", se spune în documentație.
CITEȘTE ȘI Datanet Systems: 2022 - an cu multe proiecte dezvoltate pe tehnologii inovative, unele implementări fiind chiar premiere naționaleUn alt obiectiv al licitației este dotarea instanțelor de judecată cu sisteme de videoconferință pentru facilitarea accesului populației de la distanta la justiție. Aceste sisteme vor permite creșterea disponibilității serviciilor de videoconferință în sistemul judiciar în vederea facilitării accesului populației de la distanță la justiție dar și pentru acoperirea nevoilor de audiere a martorilor sub acoperire.
Sistemele de videoconferință sunt necesare în principal pentru înlocuirea sistemelor achiziționate în anii 2007 - 2008, precum și pentru creșterea capacității de audiere a deținuților din penitenciare prin videoconferință.
"De asemenea, licitația vizează îmbunătățirea parcului de echipamente de imagistică și realizare de print-uri în sistemul judiciar prin achiziționarea de scanere, multifuncționale și imprimante de birou pentru optimizarea fluxurilor de lucru interne derulate pentru digitizarea dosarelor din instanțe. Obiectivul vizat este creșterea gradului de digitizare a dosarelor de judecată, creșterea eficienței angajaților din justiție, îmbunătățirea calității scan-urilor și a print-urilor din instanțe, scăderea consumului de curent electric, îmbunătățirea relației cu justițiabilii", se mai spune în caietul de sarcini.
CITEȘTE ȘI SRI vrea să dezvolte o platformă de analiză avansată de securitate cibernetică. Bugetul depășește 11 milioane de euro, banii vin de la UELotul 1 al procedurii vizează achiziționarea de stații de lucru (PC-uri) - 1.589 bucăți și laptopuri - 991 bucăți, lotul 2 - stații de lucru (PC-uri) - 1.072 bucăți și laptopuri - 800 bucăți, lotul 3 - stații de lucru (PC-uri) - 3.339 bucăți și laptopuri – 2.209 bucăți, lotul 4 - sisteme de videoconferință - 376 bucăți, lotul 5 - multifuncționale - 585 bucăți, imprimante - 1.827 bucăți și scannere - 73 bucăți, lotul 6 - multifuncționale - 347 bucăți, imprimante - 1.295 bucăți și scannere - 112 bucăți și lotul 7 - multifuncționale - 592 bucăți, imprimante - 1.878 bucăți și scannere - 215 bucăți.
Echipamentele IT vor fi livrate în termen de 6 luni de la data atribuirii contractului.
Mai multe detalii despre licitație AICI.