Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ciprian Teleman, afirmă că la nivelul autorităților statului va fi creat un "cloud guvernamental" care va reuni baze de date din domenii precum justiție, muncă, sănătate, afaceri interne sau afaceri externe, iar administrațiile financiare, secțiile de poliție sau alte structuri ale instituțiilor publice pot interoga date în această bază informativă. În cloud-ul guvernamental vor fi introduse datele deținătorilor de cărți de identitate clasice și electronice, deopotrivă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Foarte pe scurt, cloud-ul guvernamental este un sistem, un sistem mare. Structura lui grafică seamănă cu un cloud (...) de fapt sunt trei niveluri structurale. Înseamnă un nucleu de date de bună calitate pe care le pot folosi alte instituții prin intermediul unor centre de date care sunt satelit în jurul acestui nucleu de date. Ele sunt datele statului, integritate înseamnă că nu pot fi contestate. (...) Aceste instituții interconectate între ele și care pot transfera date se leagă de asemenea și folosesc date din acest nucleu central”, a declarat Ciprian Teleman, la Digi 24, preluat de news.ro.
Acesta a precizat că, indiferent dacă un cetățean român va avea carte de identitate clasică sau document de identitate electronic, datele sale vor fi în acea mare bază de date.
Ministrul a menționat că oamenii nu vor putea refuza introducerea datelor personale în acest așa-numit cloud, pentru că "e evidența populației".
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală"Oricum ar fi, ori cu această nouă carte de identitate, ori cu aia veche, datele noastre vor fi în acest cloud guvernamental. Cartea de identitate permite autentificarea rapidă în acest spațiu și accesul la datele fiecărei persoane", a menționat Teleman.
Ministrul a explicat că trecerea de la cărțile de identitate valabile în prezent la cardurile electronice este posibil să dureze "câțiva ani” până când actualele cărți de identitate vor fi complet înlocuite de cele noi.