Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că până luni, ora 13.00, s-au înscris 3.032 de români din străinătate pentru votul prin corespondență la alegerile parlamentare din 6 decembrie. Pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.059 de cetățeni români din diaspora.
AEP reamintește că, potrivit legislației în vigoare, „înregistrarea ca alegător prin corespondență sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 și se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020”, arată un comunicat de presă al instituției.
Președintele AEP Constantin-Florin Mitulețu-Buică recomandă tuturor românilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură și comodă de vot la distanță, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.
Pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrainatate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
„1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!
Lista documentelor de identitate românești: - cartea de identitate; - cartea electronică de identitate; - cartea de identitate provizorie; - buletinul de identitate; - pașaportul diplomatic; - pașaportul diplomatic electronic; - pașaportul de serviciu; - pașaportul de serviciu electronic; - pașaportul simplu;
- pașaportul simplu electronic; - pașaportul simplu temporar”, conform sursei citate.
Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate, mai spune AEP, iar actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil.
Autoritatea Electorală Permanentă precizează că un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
De asemenea, numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate.
„Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate. Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral. Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat”, mai arată comunicatul de presă.
Totodată, documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019.
Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.
AEP adaugă că toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.rola următoarele linkuri: https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta ; https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie
Guvernul a adoptat Hotărârea care stabilește data alegerilor parlamentare în 6 decembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Perioada electorală aferentă alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie începe luni. Biroul Electoral Central pentru alegerile parlamentare va fi constituit în 11 septembrie, 22 octombrie este termenul limită de depunere a candidaturilor pentru circumscripțiile electrorale din țară, iar campania electorală începe în 6 noiembrie și se încheie în 5 decembrie, la ora 7:00.