Peste 460.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în primele șase luni ale acestui an, în creștere cu 5,9% față de cifrele din intervalul ianuarie – iunie 2016, reiese din analiza datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), realizată de Profit.ro.
Aproape 95% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client trece de la un operator la altul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.
Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 442.945 numere de telefonie mobilă portate în primele șase luni, RCS&RDS a reușit să-și adjudece 55,4%, respectiv 245.213, în urcare cu 24,2% față de intervalul ianuarie – iunie 2016.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totuși, operatorul telecom patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari a pierdut luna trecută față de ianuarie peste 9 puncte procentuale, de la 58,7% la 49,5%, în privința ponderii în total numere de telefonie mobile atrase prin portare.
Dacă în prima lună a acestui an RCS&RDS a început în forță și a câștigat prin portabilitate 51.549 clienți (dintr-un total de 87.889), luna iunie i-a adus operatorului doar 31.586 utilizatori (dintr-un total de 63.868).
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 87.017 de utilizatori, de la 88.501 în primele șase luni din 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 73.597 de clienți, comparativ cu 83.336 în intervalul ianuarie – iunie 2016.
Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 28.870 (comparativ cu 33.600 la finele lunii iunie 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 8.243 (de la 12.538 în primele șase luni ale anului trecut).
CITEȘTE ȘI Grupul grec OTE varsă aproape 620 milioane lei în capitalul Telemobil, pas spre remodelarea operațiunilor TelekomPe segmentul de telefonie fixă, declinul a continuat și în luna iunie, scăderea fiind de 6,1%, la 23.831, de la 25.371 în luna iunie 2016.
Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS, cu 12.279 de clienți atrași, în urcare cu 16,8% față de iunie 2016 și peste cifrele cumulate ale următorilor patru competitori. Practic, operatorul deține o pondere de 51,5% din numerele portate în perioada analizată.
Următorul clasat este Vodafone Romania – 3.347, comparativ cu 3.108 la finele lunii iunie 2016, apoi Orange Romania – 3.329 (de la 2.857 în primele șase luni din 2016), UPC Romania – 3.095 (comparativ cu 6.368 în prima jumătate a anului trecut) și Telekom Romania Communications – 771 (față de 1.537).
CITEȘTE ȘI Șeful City Insurance pierde un nou proces cu ASF. Instanța a respins cererea de anulare a unei amenzi din decembrie 2016ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654.000 sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.