Platforma muzicală SoundCloud, ce permite artiștilor să își prezente compozițiile în fața ascultătorilor din lumea întreagă, a anunțat că va lansa începând din luna aprilie un nou sistem de remunerare a artiștilor, care va reprezenta o premieră mondială în industria platformelor de streaming și care se va baza pe timpii de ascultare dedicați fiecărui artist, informează AFP.
În prezent, funcționarea platformelor de streaming muzicale, precum Spotify și Deezer, este simplă: atunci când un abonat plătește 10 euro pe lună, o mare parte din această sumă " migrează" spre artiștii cu cele mai ascultate compoziții (de către abonați, în general - n.r.), scrie Agerpres.
Cunoscut sub numele de "market centric" (procent din ascultările totale), acest sistem, criticat de către artiști, se opune modelului teoretic "user centric", care s-ar baza pe ascultările individuale ale abonaților. În mod concret, primul sistem favorizează marile staruri precum Drake și Ariana Grande, în detrimentul artiștilor mai puțin cunoscuți.
Acest sistem va fi modificat de platforma germană SoundCloud, care, începând din 1 aprilie, va inaugura pentru artiștii care își valorifică creațiile folosind serviciile SoundCloud Premier, Repost by SoundCloud și Repost Select un sistem ce leagă remunerarea lor de ascultările operate de fanii acestora.
"Este o cerere care datează de mai mulți ani în această industrie. Suntem bucuroși că suntem primii care vor implementa această inovație pentru a îi susține pe artiști", a declarat Michael Weissman, directorul general al SoundCloud.
În total, "aproape 100.000 de artiști independenți" din lume vor fi vizați de această modificare.
Este vorba despre un sistem "mai just" și "echitabil", potrivit reprezentanților platformei germane, și care ar trebui, în sfârșit, să favorizeze apariția unei mai mari diversități muzicale. Potrivit estimărilor, artiștii francezi ar trebui să fie marii beneficiari ai acestei schimbări: suma totală care le va fi plătită va crește, la nivel colectiv, cu aproape 25%.
Un studiu realizat de Centre National de la Musique (CNM) din Franța, publicat la sfârșitul lunii ianuarie, estima că modificarea sistemului de plăți al platformelor muzicale, trecând de la redevențe comune la remunerare în funcție de ascultările dedicate fiecărui artist, ar avea un impact mic asupra remunerării muzicienilor care sunt marginalizați în prezent și ar avea ca efect principal doar o stabilizare "a mijlocului clasamentului". Studiul, realizat de cabinetul Deloitte, nu a inclus însă platforma SoundCloud, ci doar Spotify și Deezer.
CITEȘTE ȘI Cum pot fi investițiile în real-estate din orașele universitare accelerator de dezvoltare pentru tineriÎnființată în 2007, platforma SoundCloud deține în prezent un catalog alcătuit din 250 de milioane de piese muzicale, create de 30 de milioane de artiști și care sunt ascultate în 190 de țări.