Grupul italian de modă Prada a obținut venituri peste așteptări în primul semestru al acestui an și anticipează că vânzările vor crește în a doua jumătate a anului, continuând redresarea din criza provocată de Covid-19, transmite Reuters.
Compania din Milano, care este listată și la Hong Kong, a anunțat o creștere de 66% a veniturilor la curs valutar constant, la un total de 1,5 miliarde de euro, un nivel aflat ușor sub cel din prima jumătate a anului 2019, înainte de declanșarea pandemiei, dar peste cele 1,43 milairde de euro anticipate de analiști, potrivit datelor firmei de analiză Refinitiv.
”Creșterea vânzărilor va continua să fie puternică în a doua jumătate a anului”, a declarat directorul general Patrizio Bertelli, potrivit News.ro.
Criza globală de sănătate a întrerupt doi ani de revenire a vânzărilor Prada, rezultatul unui plan de redresare concentrat pe comerțul electronic și vânzări la prețuri integrale.
Ca și restul sectorului de lux, Prada a început să vadă semnele de revenire a afacerilor vara trecută, odată cu redeschiderea pieței chineze.
Vânzările din rețeaua de magazine Prada au totalizat 1,281 miliarde de euro, cu 8% peste nivelul din primele șase luni ale anului 2019.
Vânzările din Asia și Americi au depășit nivelul anterior pandemiei, dar veniturile din Europa, unde magazinele au rămas închise mai mult timp, au fost cu 29% sub cele de acum doi ani.
Comerțul electronic a avansat cu 100% comparativ cu anul anterior, reprezentând ân prezent 7% din veniturile din retail.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din EuropaProfitul înainte de dobânzi și taxe a trecut pe verde în primul semestru, la un nivel de 166 de milioane de euro, comparativ cu o pierdere determinată de coronavirus, de 196 de milioane de euro, în 2020.
Analiștii anticipau un profit de 143 de milioane de euro. În primele șase luni din 2019, compania a obținut un profit de 150 de milioane de euro