Virusul COVID 19 i-a făcut pe oameni să fie nevoiți să stea în case. Închiderea unităților publice, locurilor de muncă, școlilor și facultăților ne-a schimbat semnificativ viața de zi cu zi.
Echipa analiștilor Picodi.com a verificat statisticile căutărilor Google și a creat un clasament al celor mai populare activități din această perioadă.
Închiși în case
Au fost luate în considerare cele mai populare hobby-uri și activități, cum ar fi filmele, cărțile, jocurile și multe altele.S-a verificat frecvența căutărilor legate de aceste activități pe Google din luna martie 2020 apoi au fost comparate cu cele de anul trecut.
După compararea statisticilor, s-a dovedit că toate activitățile care necesită ieșirea din casă și-au pierdut din popularitate: concertele au scăzut cu 78%, cinematografele cu 71%, fotografia cu 57%, iar dansul, cu 44%.
Românilor le-a scăzut și interesul pentru grădinărit (scădere de 4 procente). Cel mai probabil, din cauza faptului că situația actuală nu le permite să-și procure materialele de care au nevoie.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fondul Proprietatea mai are disponibilități de cash pentru noi distribuții către acționari în 2020. La ce trebuie să se aștepte investitoriiCea mai mare creștere de interese a fost văzută de cursurile online (300%). Este posibil că situația incertă de pe piața muncii i-a obligat pe internauți să capete calificări suplimentare.
A doua cea mai mare creștere a fost sesizată de jocurile PC (creștere de 203%), semn că oamenii caută metode de relaxare în această perioadă. Pe al treilea loc se află serialele (cu o creștere de 174% față de anul trecut).
O creștere relativ scăzută au înregistrat activitățile cum ar fi caligrafia (4%), filmele (9%) și desenul (14%).
Cercetarea a avut ca scop compararea creșterii popularității anumitor cuvinte cheie din luna martie a anului 2020, în comparație cu luna martie a anului trecut, conform datelor arhivate de Google (prin instrumentul planificator de cuvinte cheie).