Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, a investit, în cei 9 ani de activitate pe piața din România, peste 3 milioane de euro pentru pregătirea angajaților, având o rată de fluctuație a personalului de sub 4% anual, mai mică decât media din sectorul de retail.
În prezent, Hornbach are peste 700 de angajați, din care circa 650 în magazine, peste 59% dintre aceștia lucrând de mai mult de 3 ani și jumătate în companie.
”Pentru Hornbach este esențială capacitatea angajaților de a putea răspunde oricărui client, indiferent de raionul de care se ocupă, și de a oferi o consiliere pe măsură. Astfel, toți angajații noi beneficiază atât de traininguri standard, cât și specifice, deoarece ne dorim să fim permanent în topul preferințelor clienților atunci când vine vorba de consilierea specializată oferită de personalul nostru”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
CITEȘTE ȘI Schimbare pe piața lemnului de construcții: Hornbach încheie relațiile cu Schweighofer. Anul trecut au fost dispute politice, cu implicarea lui IohannisPrintre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice angajat Hornbach înainte de a intra, practic, în atribuțiile fișei de post se numără școlarizările specifice, cum sunt cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului, precum și orientare în ceea ce privește procesul de furnizare și comercializare a produselor marcă Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. La acestea se adaugă școlarizările standard, precum cele în domeniul vânzării și cele privind procesele specifice Hornbach.
”Chiar dacă, în general, recrutăm o persoană care să dețină un minim de cunoștințe despre departamentul în care urmează să activeze, aceste traininguri au rolul de a specializa angajatul, urmând ca apoi fiecare să obțină o policalificare”, a completat reprezentantul companiei.
Acesta a subliniat, de asemenea, faptul că în cadrul companiei angajații beneficiază și de programe de dezvoltare profesională prin care se urmărește amplificarea abilităților de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorința și potențialul unei promovări, compania oferă și un program de evoluție în carieră.
”Principalele criterii în baza cărora invităm candidații la un prim interviu sunt reprezentate de motivația pentru care ne-au ales și capacitatea de a se orienta către client. Încercăm, astfel, să identificăm din această primă etapă care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviți”, a declarat Mugurel-Horia Rusu.
Trasând profilul ideal al unui viitor angajat Hornbach, reprezentantul companiei susține recrutarea persoanelor informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare și disciplină și, nu în ultimul rând, cu dorință pentru o dezvoltare profesională completă. Implicarea, orientarea către clienți și corectitudinea sunt, de asemenea, pe lista calităților pe care Hornbach le caută la angajații săi.
Mugurel-Horia Rusu a subliniat, de asemenea, că Hornbach se află permanent în căutare de noi angajați.
Fondată în 1877, Hornbach deține 154 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveția, Cehia, Slovacia, Suedia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).
În exercițiul financiar 2015-2016, compania a obținut o cifră de afaceri netă de peste 3,755 miliarde de euro, în creștere cu peste 5% comparativ cu perioada anterioară.