Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) are un acord scris cu Dedeman, cel mai mare retailer local de bricolaj și cel mai mare business dezvoltat de antreprenori români, controlat de frații Dragoș și Adrian Pavăl, pentru autobuzul 138, a cărui linie a fost modificată, având acum o stație finală chiar în fața complexului Dedeman din Ghencea, cel mai mare din rețeaua retailerului la nivelul Capitalei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Magazinul Dedeman din Ghencea a fost inaugurat în septembrie 2020, proiectul fiind anunțat în premieră de Profit.ro în vara anului 2019.
Profit.ro relata atunci că amplasamentul magazinului poate părea neobișnuit, respectiv pe câmpul din spatele viitorului nou stadion Steaua, dar la o distanță apreciabilă de drumul rutier. Tot atunci era explicat că zona Prelungirea Ghencea se află în fața unui proces promis de modernizare a arterei rutiere, prin lărgirea bulevardului, semaforizări și piste de biciclete.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiereMagazinul a fost construit pe Bulevardul Ghencea, pe câmpul din spatele noului stadion Steaua, pe un teren cu o suprafață de aproximativ 59.000 metri pătrați, în urma unei investiții totale în valoare de 29 milioane de euro.
Ulterior, linia de autobuz 138, care circula pe ruta Militari-Piața Universității, având o porțiune de drum similară cu cea a autobuzului 137, a fost modificată, având acum ruta Militari-Dedeman Ghencea, cu una dintre cele două stații finale în fața magazinului.
"Modificarea traseului liniei 138 a fost una dintre măsurile de remodelare a rețelei de transport public de suprafață care a legat pentru prima dată zone importante din cartierul Militari cu unele foarte solicitate ale cartierului Drumul Taberei, asigurând, în tandem cu liniile 41 și 221, o bună conectivitate cu Magistrala 5 de metrou și cu școlile din zonele tranzitate. Întoarcerea autobuzelor la capătul de linie "Dedeman Ghencea" a fost identificată de TPBI ca fiind soluția optimă, comparativ cu cealaltă opțiune, terminalul "Ghencea". În acest fel, autobuzele evită o porțiune cu trafic general extrem de aglomerat de pe Bulevardul Ghencea, care perturbă programul de circulație al mijloacelor de transport în comun de pe această arteră. În plus, în urma analizelor noastre, majoritatea călătorilor folosesc intersecția Bulevard Ghencea/Strada Brașov pentru transbordare în tramvaiele liniei 41, precum și în alte linii.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoareMenționăm că TPBI nu a semnat niciun contract cu Dedeman în vederea folosirii spațiului din incinta complexului pentru întoarcerea autobuzelor, ci are doar un acord scris în acest sens de la reprezentanții Dedeman", a transmis TPBI la solicitarea Profit.ro.
TPBI precizează că numărul de autobuze destinat liniei 138 depinde de cererea de transport, stabilită prin sondaje și monitorizări efectuate în teren de personalul de specialitate al asociației.
"Pe vechiul traseu, linia 138 funcționa cu o frecvență redusă comparativ cu linia 137, astfel că modificarea traseului nu a afectat servirea călătorilor preluați de autobuzele liniei 137", se mai arată în răspunsul TPBI.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții Dedeman nu au răspuns până la acest moment.
Controlat de frații Adrian și Dragoș Pavăl, retailerul de bricolaj Dedeman din Bacău a înregistrat o cifră de afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020, conform celor mai recente date publice disponibile.