Industria de transport al coletelor se dezvoltă puternic datorită creșterii comerțului electronic, iar mari retaileri, precum Amazon sau Alibaba, vor să ocupe o parte din această piață de miliarde.
Un raport al Business Insider Intelligence, citat de News.ro, analizează eforturile retailerilor online Amazon, Alibaba și Walmart pentru a oferi propriile servicii de livrare a coletelor, concluzia fiind că marii retaileri sunt bine poziționați pentru a influnța sectorul de profil.
Transporturile și logistica ar putea fi viitoare oportunitate de miliarde de dolari pentru companiile de comerț electronic, se arată în raport.
Industria globală a transporturilor de mărfuri, maritime, aeriene și rutiere, este o piață de 2.100 de miliarde de dolari, potrivit datelor Băncii Mondiale, Boeing și Golden Valley.
CITEȘTE ȘI O bucată din pista pe care Usain Bolt a alergat la Olimpiada de la Londra, licitată de la 10.000 lire sterlineMiza este foarte mare pentru transportatorii de colete, odată cu creșterea afacerilor companiilor de comerț online. Un număr de 20 de parteneri diferiți transportă cele aproximativ 600 de milioane de colete livrate de Amazon, cele mai multe de către FedEx, USPS și UPS.
Amazon, Alibaba și Walmart s-au concentrat pentru început pe serviciile de livrare și logistică pe segmentul final al lanțului de transport, dar în ultimul timp s-au arătat interesate de oferirea unor servicii complete.
Astfel, Amazon a făcut progrese majore în domeniul transporturilor, prin lansarea serviciului de livrare într-o singură zi, printr-o flotă proprie de curierat. Recent, compania a înființat rute de transport între China și America de Nord.
CITEȘTE ȘI Raport SUA: Legea care obligă comercianții să vândă minimum 51% produse românești poate crește prețurile și elimina furnizori competitiviInteresul Walmart pentru extinderea operațiunilor de transport și logistică are legătură aproape integral cu reducerea costurilor. Compania a început să închirieze containere pentru transportul bunurilor fabricate în China și se folosește tot mai mult de opțiunile de ridicare din magazine, pentru a reduce costurile de livrare.
Retailerul online chinez Alibaba a început să închirieze containere pe nave, la fel ca inițiativa Dragon Boat a Amazon. Asta înseamnă că Alibaba Logistics poate facilita transportul pentru terțe părți, la facilitățile proprii.