Guvernul amână introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic pentru companii mari și mijlocii, dar devansează termenul pentru firmele mici

Guvernul amână introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic pentru companii mari și mijlocii, dar devansează termenul pentru firmele mici
scris 27 iul 2017

Casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 mai 2018 pentru toate firmele care trebuie să utilizeze case de marcat, urmând ca tot de la această dată să fie interzisă și comercializarea celor folosite în prezent, cu jurnal pe role de hârtie, potrivit unui proiect al Ministerului Finanțelor. Noul termen reprezintă o amânare pentru companiile mari și mijlocii, care aveau ca termene inițiale 1 ianuarie 2018, respectiv 1 aprilie 2018, în timp ce pentru firmele mici planul aduce o devansare a termenului, stabilit în prezent pentru 1 august.

Renunțarea la înlocuirea etapizată, pe categorii de firme, a caselor de marcat cu jurnal pe hârtie cu unele cu jurnal electronic, măsură care ar ajuta la combaterea evaziunii fiscale, a fost determinată de întârzierile de aproximativ 3 luni înregistrate în prezent de autorități în ce privește calendarul de implementare.

Urmărește-ne și pe Google News

"Având în vedere faptul că, la această dată se înregistrează un decalaj de peste 3 luni față de calendarul prevăzut de lege pentru implementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, precum și necesitatea identificării celor mai bune soluții de reglementare a unor aspecte tehnice cu grad mare de dificultate, care se regăsesc la nivelul legislației secundare, se impune revizuirea termenelor de implementare", potrivit unui proiect de ordonanță pus în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor.

ANAF mai face un pas către conectarea caselor de marcat la serverele Fiscului. Transmiterea de date ar trebui să înceapă în 2019 CITEȘTE ȘI ANAF mai face un pas către conectarea caselor de marcat la serverele Fiscului. Transmiterea de date ar trebui să înceapă în 2019

Noile termene pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

  • până la 31 august 2017, Finanțele modifică și completează normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență privind obligația firmelor de a utiliza case de marcat electronice fiscale;
  • până la 31 august 2017, va fi aprobată procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic;
  • până la 31 august 2017, prin ordin al ANAF, se aprobă informațiile conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora;
  • începând cu 1 februarie 2018, Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic;
  • începând cu 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal (de generație veche);
  • începând 1 mai 2018, toți operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat potrivit legii, au obligația de a folosi numai case de marcat cu jurnal electronic.

Astfel, în locul introducerii etapizate, firmele vor putea alege să se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic oricând în intervalul octombrie 2017- 1 mai 2018, singura condiție fiind aceea de a respecta termenul limitp de 1 mai 2018;

Totodată, până la data de 1 iunie 2018, prin ordin ANAF, se aprobă procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și data începând cu care acestea se conectează la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale.

Termenele impuse comercianților pentru înlocuirea caselor de marcat au fost amânate cu 9 luni. Cine este exceptat CITEȘTE ȘI Termenele impuse comercianților pentru înlocuirea caselor de marcat au fost amânate cu 9 luni. Cine este exceptat

Proiectul de ordin prevede și modificărea unor dispoziții privind sancțiunile contravenționale

  • contopirea unor contravenții, în scopul punerii în acord a prevederilor legale cu jurisprudența din domeniu;
  • reanalizărea cuantumului unor sancțiuni contravenționale, din perspectiva gradului de pericol social al faptei săvârșite;
  • individualizărea unor sancțiuni contravenționale prin raportare la două praguri de semnificație, în scopul asigurării transparenței deciziilor luate de către agentul constatator;
  • excluderea, în anumite condiții, a posibilității de a achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului- verbal, ori după caz de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii, în scopul de a descuraja operatorii economici să mai repete săvârșirea aceleiași contravenții într-o anumită perioadă de timp.
Executarea silită la Fisc: Cele mai mari arierate din ultimii cinci ani, încasări în scădere. Somația este cel mai bun instrument CITEȘTE ȘI Executarea silită la Fisc: Cele mai mari arierate din ultimii cinci ani, încasări în scădere. Somația este cel mai bun instrument

Termenele prevăzute de legislația aflată în prezent în vigoare

  • până la 31 martie 2017, Ministerul Finanțelor modifică și completează normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență privind obligația firmelor de a utiliza case de marcat electronice fiscale.
  • până la 31 martie 2017, va fi aprobată procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic;
  • până la 31 martie 2017, prin ordin ANAF, vor fi aprobate informațiile conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și metodologia și procedura de înregistrare a acestora;
  • începând cu 1 iulie 2017, Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic;
  • începând cu 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal (de generație veche);
  • începând cu 1 ianuarie 2018, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic;
  • începând cu 1 aprilie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic;
  • începând cu 1august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic.
  • până la 1 noiembrie 2018, prin ordin ANAF, va fi aprobată procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale.
viewscnt
Afla mai multe despre
case de marcat
fisc
anaf
ministerul finantelor