Distribuitorul numărul 1 al produselor Daikin în România, Avi Compact, estimează că va încheia 2018 cu o creștere de aproximativ 5% a cifrei de afaceri. Vânzările echipamentelor pe bază de freon ecologic R32 au crescut cu 60% față de anul trecut. Daikin reprezintă 80% din soluțiile integrate comercializate, restul de 20% fiind reprezentat de Samsung și Carrier.
Segmentul corporate are cea mai importantă contribuție la cifra de afaceri, aceasta fiind de aproximativ 75%, în timp ce segmentul rezidențial a înregistrat o ușoară scădere față de 2017. "În 2018, am continuat să colaborăm pe segmentul corporate cu clienți din zona de banking, farma și turism, dar avem și proiecte noi pe zona industrială. Ca tendință, am observat interesul tot mai crescut al clienților pentru sistemele de climatizare eficiente și mai puțin poluante, care folosesc freonul ecologic R32, de 4 ori mai puțin poluant decât freonul R410A", a declarat, într-un comunicat de presă, Florin Rădulescu, CEO - Avi Compact.
În urmă cu 3 luni, Avi Compact a lansat shop-ul online www.avicompactonline.ro. Cele mai căutate și vândute echipamente din platforma online sunt cele care funcționează cu noul freon ecologic R32 și echipamentele cu interfață Wi-fi. Numărul clienților veniți din online reprezintă aproximativ 20% din vânzările către segmentul rezidențial.
CITEȘTE ȘI Românii se întorc acasă de sărbători: 42% din biletele emise de Vola.ro pentru perioada sărbătorilor au ca destinație finală un oraș din RomâniaÎn 2018, Avi Compact a realizat mai multe proiecte noi de business printre care și unul în Franța, în parteneriat cu o firmă care execută lucrări de construcții pe Coasta de Azur. Primul proiect realizat la Cannes a fost pentru un obiectiv rezidențial. Pentru anul următor, Avi Compact își propune să execute cel puțin 4-5 proiecte în afara țării.
Față de 2017, sezonul vânzărilor de echipamente de climatizare a fost mai scurt, din cauza ploilor și perioadei scurte de caniculă. "Pe lângă condițiile meteo nefavorbile din acest an și lipsa forței de muncă calificată este un factor care a influențat piața. Pentru a acoperi necesarul de angajați, am scos posturi în extrasezon și am început să investim în formarea profesională a salariaților noștri. Creșterile semnificative de costuri pentru anumite segmente - combustibil, salarii, materiale, dar și reducerea cotelor de freon impusă de Uniunea Europeană - vor continua să fie provocări mari pentru piața din țară", mai spune Florin Rădulescu.
Pentru 2019, se estimează o creștere a vânzărilor în segmentul rezidențial și al serviciilor de mentenanță.