Boeing va plăti 200 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzații civile potrivit cărora a indus în eroare investitorii cu privire la avioanele 737 MAX

Boeing va plăti 200 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzații civile potrivit cărora a indus în eroare investitorii cu privire la avioanele 737 MAX
scris 25 sep 2022

Boeing va plăti 200 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile civile aduse de Comisia pentru bursă și valori mobiliare (SEC) din SUA potrivit cărora a indus în eroare investitorii cu privire la avioanele 737 MAX, care au fost blocate timp de 20 de luni după două accidente în care au murit 346 de persoane, transmite Reuters, preluată de News.ro

Boeing știa după primul accident că un sistem de control al zborului a reprezentat o problemă de siguranță, dar a asigurat publicul că avionul 737 MAX este ”la fel de sigur ca oricare care a zburat vreodată pe cer”, a explicat SEC.

Urmărește-ne și pe Google News

Instituția a mai spus că fostul director general al Boeing, Dennis Muilenburg, a fost de acord să plătească un milion de dolari pentru a soluționa acuzațiile împotriva sa.

Atât Boeing, cât și Muilenburg nu au admis sau negat concluziile SEC, a spus agenția, potrivit căreia va fi înființa uUn fond în beneficiul investitorilor vătămați.

”În vremuri de criză și tragedie, este deosebit de important ca întreprinderile listate la bursă și directorii acestorasă ofere piețelor informații complete, corecte și veridice”, a spus președintele SEC, Gary Gensler, într-un comunicat.

Boeing și Muilenburg ”au eșuat în această obligație fundamentală”, a adăugat acesta.

SEC a acuzat Boeing și pe directorul Muilenburg ”că au făcut declarații publice înșelătoare în urma prăbușirii celor două avioane Boeing, în 2018 și 2019”.

Boeing, care a remarcat că nu a admis sau negat faptele greșite în acordul cu autoritatea de reglementare, a declarat că a făcut ”schimbări fundamentale care ne-au întărit procesele de siguranță” și a spus că ”acordul face parte din efortul mai larg al companiei de a rezolva în mod responsabil chestiunile legale restante legate la accidentele celor două 737 MAX”.

Accidentele au fost legate de un sistem de control al zborului numit Sistemul de creștere a caracteristicilor de manevră (MCAS).

SEC a declarat că, ”după primul accident, Boeing și Muilenburg știau că MCAS punea o problemă continuă de siguranță a avioanelor, dar totuși au asigurat publicul că avionul 737 MAX este ”la fel de sigur ca oricare avion care a zburat vreodată pe cer”.

Primul accident, al unui zbor Lion Air din Indonezia, a avut loc în octombrie 2018. După cel de-al doilea accident, în Etiopia, în martie 2019, SEC a declarat: ”Boeing și Muilenburg au asigurat publicul că nu au existat derapaje sau lacune în procesul de certificare în ceea ce privește MCAS, în ciuda faptului că erau conștienți de informații contrare”.

Boeing a rezolvat majoritatea reclamațiilor din cele două accidente fatale. Anul trecut, a recunoscut răspunderea pentru daune compensatorii în procesele intentate de familiile celor 157 de persoane ucise în accidentul avionului 737 MAX al Ethiopian Airlines, din 2019. Se așteaptă să înceapă un număr mic de procese în 2023 ,pentru a ajuta la rezolvarea cererilor.

Administrația Federală a Aviației a cerut ca piloții avioanelor 737 MAX să urmeze o nouă pregătire pentru a se ocupa de MCAS, precum și să impună noi garanții semnificative și alte modificări software ale sistemului de control al zborului, înainte de a permite avioanele să revină în funcțiune.

Accidentele au costat Boeing peste 20 de miliarde de dolari și au determinat Congresul să adopte o legislație extinsă care reformează modul în care FAA certifică noile avioane.

Boeing se confruntă cu un termen limită, în decembrie, pentru a obține aprobarea de la FAA pentru variantele 737 MAX 7 și 10, sau trebuie să îndeplinească noile cerințe moderne de alertă în cockpit.

În ianuarie 2021, Boeing a fost de acord să plătească amenzi și despăgubiri de 2,5 miliarde de dolari pentru a rezolva o anchetă penală a Departamentului de Justiție al SUA privind prăbușirile 737 MAX.

Acordul cu Departamentul de Justiție, care a permis lui Boeing să evite urmărirea penală, a inclus o amendă de 243,6 milioane de dolari, despăgubiri pentru companiile aeriene de 1,77 miliarde de dolari și un fond de 500 de milioane de dolari pentru victimele accidentului, pentru acuzațiile de fraudă legate de proiectarea defectuoasă a avionului.

Familiile unor persoane ucise în accidentele Boeing au cerut unui judecător să declare că guvernul le-a încălcat drepturile legale atunci când a ajuns la un acord.

În decembrie 2019, Boeing l-a concediat pe Muilenburg după ce compania s-a ciocnit cu autoritățile de reglementare cu privire la momentul revenirii în funcțiune a 737 MAX.

Un avocat al lui Muilenburg, care nu a recunoscut sau negat faptele greșite, nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii. Muilenburg a plecat de la Boeing cu compansații și pensie de 62 de milioane de dolari, dar nu a primit nicio indemnizație de concediere.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
avioane
despagubiri