Metrorex a rezolvat o parte din problemele semnalate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU), a declarat duminică directorul general al Metrorex, Marin Aldea, dând ca exemplu deschiderea ușilor, verificarea hidranților și separarea căilor de acces pentru pasageri la Piața Unirii.
”După incendiul de la stația de metrou Piața Romană, am verificat și reparat toate tablourile electrice. Restul, legate de iluminatul căilor de acces și alte probleme mai complicate, necesită un plan mai complex, care va costa 5-6 milioane euro, pentru care vom cere bani de la buget”, a mai spus Aldea, prezent la un tur al viitoarelor stații de metrou din Magistrala 5 (secțiunea Râul Doamnei - Eroilor), citat de News.ro.
El arată că Metrorex nu este în conflict cu ISU, doar că instituția insistă cu amenzile pe anumite teme.
ISU București-Ilfov a aplicat, pentru neregulile găsite în perioada 7-25 noiembrie privind siguranța călătorilor, 30 de sancțiuni contravenționale în cuantum de 13.500 de lei companiei Metrorex, iar comercianții care au puncte de lucru în stațiile de metrou au primit amenzi de 8.000 de lei.
În unele cazuri, pompierii le-au cerut reprezentanților Metrorex să ia măsuri urgente pentru deblocarea căilor de evacuare către exterior care au fost obstrucționate din cauza depozitării unor materiale de construcții, îndepărtarea barelor metalice improvizate de la sistemul de trecere cu turnichete, îndepărtarea materialelor combustibile din camerele tehnice, introducerea dispozitivelor de autoînchidere a ușilor cu rol de securitate la incendiu.
În unele stații, hidranții interiori nu asigură posibilitatea utilizatorilor de a realiza intervenția, în faza inițială a incendiului, din cauza neechipării unor hidranți cu accesoriile de trecere a apei.
De asemenea, în multe dintre stațiile de metrou, luminile de siguranță lipseau cu desăvârșire, iar în altele erau insuficiente pentru a-i ghida pe călători în situația unei urgențe.
În cadrul controlului s-a verificat și dacă Metrorex a remediat deficiențele constatate la controalele anterioare.
În luna mai, ISU București anunța că au fost aplicate 11 sancțiuni, dintre care șapte avertismente și patru amenzi în cuantum de 8.000 de lei.
Atunci, pompierii au descoperit o serie de nereguli, printre care îngreunarea evacuării persoanelor din cauza modificărilor la sistemul de trecere cu turnicheți, amplasarea, în anumite zone, a unor spații comerciale, vitrine, lifturi, uși de evacuare blocate cu zăvoare, iar la unele uși, sensul de deschidere se făcea în sens invers evacuării.
Pompierii au descoperit la controalele din prima parte a anului și faptul că evacuările nu erau marcate, iar iluminatul de siguranță nu funcționa corespunzător pentru o situație de urgență. Au fost găsite nereguli și la tablourile electrice ale scărilor rulante care nu erau marcate astfel încât zona să fie evitată. Pompierii au descoperit, la multe dintre instalațiile electrice ale metroului, improvizații, contacte imperfecte la conexiuni și legături și conductori străpunși fără să mai fie izolați.
Majoritatea stațiilor de metrou au fost construite in perioada 1975-1989, cand erau alte norme de siguranță.