Jocul-fenomen Pokemon Go pare să fi intrat pe o pantă descendentă, chiar aproape la fel de abruptă cum a fost creșterea.
De departe cel mai mare succes de anul acesta al unei aplicații sau joc de smartphone, Pokemon Go a uimit prin ascensiunea sa rapidă și reprezintă în prezent obiect de studiu pentru specialiștii din acest domeniu.
Cum era firesc, a venit și momentul la care curba de viață a produsului se înscrie pe o pantă descendentă. Se pare, însă, că în cazul Pokemon Go descreșterea este o oglindă a creșterii.
CITEȘTE ȘI Ce profituri au producătorii de smartphone-uriConform datelor publicate de firma de analiză Apptopia, în ultima lună, Pokemon Go s-a înscris pe o pantă abruptă care i-a adus o pierdere de aproximativ o treime din numărul de utilizatori activi zilnic.
Jumătatea lunii iulie a reprezentat vârful pentru Pokemon Go, care înregistra la acea dată 45 de milioane de oameni care deschideau jocul zilnic. O lună mai târziu, la jumătatea lui august, doar 30 de milioane de oameni mai joacă Pokemon Go în fiecare zi.
Deși este o scădere clară, lucrurile nu stau chiar atât de rău din punctul de vedere al măsurătorilor pentru Pokemon Go pentru că analiza performanței se face în metrică lunară, iar scăderea numărului de utilizatori activi lunari, când va fi făcută publică, nu va fi în niciun caz la fel de accentuată.
În altă ordine de idei, în ciuda scăderii pronunțate, Pokemon Go își arată limitele, dar este departe a fi considerat un capitol încheiat.
Și engagement-ul în cadrul jocului urmează linia trasată de numărul de utilizatori. Scăderea a început la mijlocul lunii iulie, cu o revenire la începutul lui august (când producătorul Niantic a lansat al doilea update) urmată de o nouă descreștere.
Comparativ cu restul jocurilor și aplicațiilor de smartphone, Pokemon Go rămâne în continuare cel mai popular produs, fiind pe primul loc în topul jocurilor gratuite din Google Play Store.