Adunarea Națională le-a a interzis influențatorilor - în cadrul examinării unui proiect de lege privind încadrarea influențatorilor în Franța - să facă publicitate criptomonedelor, iar numai titularii unui agrement de prestatori de servicii în active digitale (PSAN) emis de către Autoritatea Piețelor Financiare (AMF) vor mai putea recurge la influențatori pentru a-o promova, relatează Le Figaro.
Niciun astfel de agrement nu a fost emis, până în prezent, în Franța, scrie News.ro.
Mai multe dosare au fost depuse în ultimele luni, însă nicio întreprindere nu a primit acest prețios statut.
”Franța va fi singura țară din lume în care nu se va putea comunica despre criptomonede. Majoritatea creatorilor de conținut sunt pe cale să se uite unde să plece”, subliniază Owen Simonin, mai cunoscut drept ”Hasheur”, care reunește cea mai importantă comunitatea cripto francofonă.
Acest ecosistem spera, în ultimele luni, să-i convingă pe raportorii textului, Stéphane Vojetta (Renaissance) și Arthur Delaporte (Partidul Socialist), să relaxeze această interdicție.
Asociația Dezvoltării Activelor Digitale (ADAN) cerea ca întreprinderile care dispun de înregistrarea PSAN la AMF - aproximativ 20 de actori, inclusiv francezii de la Coinhouse și gigantul Binance - să fie autorizați să comunice prin creatori de conținut.
Însă fără rezultat.
Unele dintre vedetele sectorului își exprimă îngrijorarea față de reducerea la tăcere a influențatorilor cripto, unde cei mai buni popularizatori se amestecă cu cei mai fini escroci.
”Este stigmatizant pentru întreprinderile din sfera cripto. Aceste canale de comunicare vor fi interzise, în pofidfa faptului că sunt importante în pedagogie”, își exprimă regretul președinta ADAN Faustine Fleuret, din care fac parte profesioniști în cripto-active și tehnologii blockchain.
Înaintea unei adoptări definitive, proiectul de lege al încadrării activitrății influențatorilor în Franța urmează să fie examinat în Senat și să se întoarcă în Adunarea Națională.