Pentru prima oară de la separarea platformei de streaming de vechiul serviciu de livrări de DVD-uri, Netflix a pierdut abonați în Statele Unite.
Al doilea trimestru al acestui an reprezintă un adevărat semnal de alarmă pentru Netflix, venit chiar înainte ca pe piața de streaming competiția să devină mult mai acerbă. În loc de 5 milioane de abonați noi, Netflix a atras în Q2 doar 2,7 milioane de abonați.
Toți noii abonați din ultimul trimestru vin din zona internațională. În Statele Unite, Netflix a pierdut 130.000 de abonați.
Este pentru prima oară din 2011, când a decis separarea streaming-ului de livrările prin poștă, când Netflix pierde abonați în Statele Unite.
CITEȘTE ȘI Apple va investi în podcast-uri exclusiveCEO-ul Reed Hastings pune pierderea abonaților pe seama creșterii tarifelor și pe conținutul original neinspirat care a intrat pe Netflix în al doilea trimestru al anului. “Am ratat previziunea în toate regiunile, dar cel mai vizibil în cele în care am crescut prețurile” le explică Hastings acționarilor.
Netflix a operat la începutul acestui an una dintre cele mai mari creșteri de preț în Statele Unite și a început să testeze abonamente mai scumpe și în alte regiuni.
Va fi interesant de văzut cum va gestiona liderul pieței scumpirile pe care este clar că vrea să le facă și în restul lumii după semnalul primit în ultimul trimestru și în condițiile în care sunt așteptate noi servicii de streaming din partea unor companii precum Disney și Apple, printre altele.
Hastings le promite investitorilor creșterea numărului de abonați în urătoarele două trimestre, bazându-se pe faptul că au fost sau urmează să fie lansate sezoane noi pentru unele dintre cele mai apreciate seriale, precum Stranger Things, La Casa de Papel (Money Heist), The Crown și Orange is the New Black.
În Q3, Netflix așteaptă 7 milioane de abonați noi, dintre care 6,2 milioane din zona internațională. Asta ar însemna că s-ar reveni pe o ușoară creștere și în Statele Unite.