Directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Nicolae Dan Tivilichi, dorește ca fluxul de marfă din vestul țării să tranziteze Portul Constanța, nu porturile Hamburg sau Kober, cum se întâmplă în prezent, estimând că anual aproximativ 200.000 de containere pleacă din zona respectivă către Hamburg. El spune că ar vrea să fie găsite soluții pentru schimbarea acestui flux de marfă către Constanța.
Tivilichi a declarat, luni, într-o conferință de presă, că dorește realizarea unor ”landporturi” în mai multe zone din țară pentru a încerca să atragă fluxul de marfă din regiunile respective spre Portul Constanța, arată news.ro.
“Tindem să construim aceste landporturi, porturi de uscat. O cantitate importantă de containere, de 150.000, poate chiar 200.000 pe an pleacă din vestul țării spre Hamburg, pe cale ferată, în loc să vină în Portul Constanța. Acesta a fost principalul motiv pentru care ne-am dus la Cluj, unde am încercat o colaborare cu toate forțele implicate, reprezentând Vamă, Poliție de Frontieră, administrație și să vedem ce se întâmplă, de ce se întâmplă acest lucru, care sunt cauzele și unde putem să intervenim pentru a schimba acest flux de marfă. Ba chiar există marfă care pleacă din vestul țării spre portul Koper, pe calea ferată”, a afirmat directorul CN APMC.
CITEȘTE ȘI FOTO Vidalis Impex, din holdingul controlat de fosta soție a generalului SRI și ex-liderului PD Viorel Stanca, obligată să vândă din portofoliu cele mai mari hoteluri din ZalăuEl a explicat că prin aceste ”landporturi” Administrația Porturilor Maritime își propune să fie cunoscută pe toate platformele de logistică din țară.
“Înseamnă ca noi să fim cunoscuți, să existăm pe toate platformele de logistică, HUB-uri, din zona țării nostre. Vestul țării reprezintă un HUB, acolo există importante parcuri logistice. Am pierdut containere care tranzitau Portul Constanța în favoarea Portului Hamburg. Dau un exemplu. Dacă pleacă din Portul Constanța, ca zonă liberă, când a ieșit din port trebuie să depună o garanție cel care are containerul, ajunge în zona unde trebuie să se descarce, plătește acea taxă care se plătește, dar pe această perioadă operatorii își blochează banii. Pe când dacă el îl descarcă la Hamburg, este sigilat containerul și plătește doar când ajunge la Cluj fără să-și mai blocheze banii. Este unul din motive, doar unul. Și a fost discutat cu cei de la ANAF pentru a vedea care sunt soluțiile, să putem face și noi ceea ce fac cei de acolo”, a menționat Nicolae Dan Tivilichi.
Săptămâna trecută, producători, transportatori, firme din domeniul industriei și al logisticii din regiunea de nord-vest a României s-au întâlnit la Cluj cu reprezentanți ai Administrației Porturilor Maritime Constanța și ai celor mai mari companii de operare containere și din zona de shipping, scopul fiind atragerea unui flux suplimentar de mărfuri în ambele direcții.
Directorul CNAPMC a mai spus că o întâlnire similară va fi realizată în perioada următoare în nordul țării.