AFI Ploiești a înregistrat scăderi la nivel de trafic cu până la 30% odată cu introducerea certificatului verde în mall-uri. Cifra de afaceri însă nu a fost atât de mult impactată. Pentru 2021, Luciana Giurea, General Manager AFI Ploiesti, estimează venituri similare cu cele din 2019.
„Introducerea măsurii certificatului verde în mall-uri este singura în care ai putut să vezi efectiv cum de la o scădere de 20% a traficului în mall te-ai dus în 50. Și e normal pentru că, până la urmă, reflectă nivelul de vaccinare în țară. Scăderile la nivel de trafic au fost relativ mici până în momentul în care s-a impus măsura certificatului verde”, spune, la PROFIT NEWS TV, Luciana Giurea, General Manager AFI Ploiești.
Traficul în mall-uri va rămâne în continuare redus, atât timp cât certificatul verde rămâne obligatoriu, iar rata de vaccinare, scăzută.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - IRUM duce noile tractoare românești în Ungaria„Eu cred că mall-urile sunt niște locuri foarte sigure. Cel puțin în cadrul Grupului AFI s-a investit un milion de euro într-un sistem de purificare a centrelor comerciale, a birourilor. Nu cred că oamenii se îmbolnăveau în mall”, continuă executivul.
Luciana Giurea atrage atenția și față de lipsa de anticipare a Guvernului în ceea ce privește contextul actual și a dialogului dintre mediul privat și cel public.
„Mi-aș fi dorit să existe niște discuții înainte de implementarea măsurilor, înainte să se decidă că accesul în centrul comercial se face doar cu certificatul verde. Pe lângă toate imaginile cu autoritățile în care ne spuneau măsuri care de la o zi la alta se schimbau, mi-aș fi dorit să vină cu niște măsuri concludente și încă din prima zi”, mai spune aceasta.
Deși traficul este în continuare redus, brandurile se înghesuie să-și deschidă magazine în cadrul centrelor comerciale.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV: Black Friday, între două crize: Lenovo România și-a plasat comenzile de 7-8 luni și a intrat pe o listă de așteptare: Suntem OK cu stocurile, dar nu cum ne așteptam sau și-ar fi dorit retailerii„În 2022 ne-am dori să ne extindem centrul comercial pentru a mai face rost de niște spații pentru cererile care există în momentul de față. Cererea vine din toate segmentele. Ne uităm la orice opțiune de extindere”, mărturisește Luciana Giurea, care consideră că zona de entertainment va deveni din ce în ce mai importantă în anii următori.
Anul trecut, AFI Ploiești a înregistrat o cifră de afaceri de 4,3 milioane de euro.