Unul dintre cei mai mari producători de haine din România, Rapsodia Conf din Botoșani, care realizează produse pentru case de modă de lux precum Prada sau Maison Margiela, analizează vânzarea mai multor proprietăți către retailerul Lidl, controlat de grupul german Schwarz, și relocarea activității societății, pentru o redresare financiară.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Posibila operațiune este argumentată prin deficitul real de forță de muncă calificată, creșterea salariului minim pe economie, lipsa la acest moment a unor comenzi lohn acceptabile ca preț.
Ultimele date relevă că firma de confecții a avut anul trecut afaceri de 7,2 milioane lei și a intrat ppe pierderi cu un minus de 612.150 lei, după un câștig net de 32.568 lei în anul precedent.
Firma, cu aproape 200 de angajați, pe piață din 1948, este condusă de acționarul Mihai Tincu (19,6% din acțiuni).
Profit.ro a semnalat că Lidl a semnat în ultima perioadă o serie de tranzacții imobiliare pentru amenajarrea de centre comerciale, cumpărând teren de la cel mai mare dezvoltator de locuințe din afara Bucureștiului, dar având o înțelegere și cu proprietarii Dedeman.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un mare operator european vrea parcarea subterană a Pieței Dorobanți din CapitalăLidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.
În România, Lidl are peste 240 de magazine și 4 centre logistice.