România este, în acest an, țară parteneră la cea de a 29-a ediție a Târgului de Turism de la Varșovia (Tour and Travel – TT Warsaw), eveniment ce se desfășoară în perioada 23 – 25 noiembrie, anunță Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Pe durata celor trei zile de manifestare expozițională, vizitatorii vor avea oportunitatea de a participa la o șezătoare, dar și să admire o expoziție de costume populare, vor avea loc demonstrații ale meșterilor populari români, care vor face cunoscute publicului larg arta țeserii, a olăritului și a sculpturii în lemn. În cadrul standului, vizitatorii vor putea experimenta și o plimbare virtuală prin Deva, cu ajutorul unor ochelari 3D.
”România este, în acest an, țară parteneră la cea de a 29-a ediție a Târgului de Turism de la Varșovia (Tour and Travel – TT Warsaw), eveniment ce se va desfășura în perioada 23 – 25 noiembrie. După succesul remarcabil înregistrat în anul precedent, participarea țării noastre reprezintă o nouă oportunitate de promovare a ofertei turistice autohtone, manifestarea expozițională fiind adresată atât publicului larg, cât și specialiștilor”, arată Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
La ediția din acest an a TT Warsaw, România este prezentă cu un stand de 215 m², situat chiar la intrarea în târg, căruia i s-au alăturat 17 co-expozanți, din rândul tour operatorilor, unii dintre ei cu o experiență îndelungată pe piața poloneză, precum și reprezentanți ai Organizațiilor de Management al Destinației și ai autorităților publice locale, din diferite regiuni ale țării, în scopul promovării unei imagini complete, dinamice și autentice a destinației noastre, scrie News.ro.
Cheltuielile operatorilor economici, prezenți în standul Româiei de la TT Warsaw, sunt acoperite în totalitate, în ceea ce privește taxa de participare, închirierea spațiului și personalizarea desk-urilor, prin intermediul schemei de ajutor de minimis aprobată prin Ordinul nr. 330/2023. De asemenea, MEAT suportă 50% din costurile de transport extern pentru câte un reprezentant al fiecărui operator economic, cu condiția ca această sumă să nu depășească 500 de euro, precum și 50% din prețul primei nopți de cazare, la nivelul baremelor stabilite pentru instituțiile publice.
În cadrul ceremoniei oficiale de deschidere a evenimentului, a fost prezent și secretarul de stat în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), Terente Ciui, care a realizat o scurtă prezentare a destinației turistice România, în încheiere adresând invitația tuturor participaților de a ne vizita țara. Totodată, pavilionul național a fost vizitat și de E.S. Cosmin Onisii, ambasadorul României în Republica Polonia, precum și de oficialități locale, printre care se numără și Andrzej Gut-Mostowy, secretar de stat în Ministerul Sportului și Turismului din Polonia.
”Pe durata celor trei zile de manifestare expozițională, România va oferi o experiență care va reflecta autenticitatea țării noastre. Astfel, vizitatorii vor avea oportunitatea de a participa la o șezătoare, dar și să admire o expoziție de costume populare. Totodată, vor avea loc demonstranții ale meșterilor populari români, care vor face cunoscute publicului larg arta țeserii, a olăritului și a sculpturii în lemn.
CITEȘTE ȘI Radu Savopol, co-fondator 5 to go, a preluat mandatul de președinte al HORA RomâniaÎn cadrul standului, vizitatorii vor putea experimenta și o plimbare virtuală prin Deva, cu ajutorul unor ochelari 3D. În plus, Șuier, primul lup Cehoslovac din România, care a trecut testarea TSAC (Testul de Sociabiltate și Aptitudini Canine) de „good citizen”, va supraveghea atent activitatea și va aștepta cu nerăbdare ca trecătorii să realizeze, alături de el, fotografii de neuitat.
”În scopul promovării tradițiilor și culturii autohtone, ansamblul folcloric Doina Chioarului din Maramureș va încânta publicul cu momente artistice atât pe scena principală a TT Warsaw, de două ori pe zi, pe toată durata târgului, cât și la stand. Totodată, vizitatorii vor avea ocazia să admire un totem digital cu Mocănița și să deguste produse tradiționale din această zonă a țării. În tot acest timp, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) va oferi materiale de prezentare a destinației turistice România, respectiv broșuri și hărți, dar și alte obiecte promoționale”, mai arată ministerul.
Mai mult decât atât, MEAT va demara, chiar din a doua zi a manifestării expoziționale, o nouă campanie de promovare outdoor, similară cu cea desfășurată în Paris. Astfel, pe străzile din Varșovia, timp de o lună, 40 de autobuze urbane vor fi colantate cu o imagine reprezentantivă a Castelului Peleș, în timp ce 34 de ecrane digitale vor afișa fotografii, însoțite de brandul național și sloganul „Lăsați-vă surprinși de România”, cu Mănăstirea Sucevița, Transfăgărășan și Castelul Peleș. Acțiunea vizează, astfel, o expunere amplă pe piața poloneză, care va contribui la ridicarea profilului turistic al țării noastre.