Zalando, cel mai mare retailer online de modă din Europa, a formulat prima contestație juridică față de noile reguli UE privind conținutul, dând în judecată Comisia Europeană pentru că a plasat-o în aceeași categorie cu cea a Google, parte a grupului Alphabet, și Meta Platforms, transmite Reuters.
Conform Legii serviciilor digitale (Digital Services Act-DSA), care a intrat în vigoare anul trecut, Zalando a fost etichetată ca o platformă online foarte mare (VLOP) deoarece are peste 45 de milioane de utilizatori, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aprilie, comisarul industriei UE, Thierry Breton, a etichetat 19 platforme și motoare de căutare online drept VLOP, inclusiv cinci filiale ale Alphabet, două divizii ale Meta, două companii ale Microsoft, Twitter, AliExpress, divizie a grupului chinez Alibaba, și Zalando.
Zalando, din Germania, a contestat marți metodologia de etichetare și a dus cazul la Curtea de Justiție a Uniunii Europene din Luxemburg, cea mai înaltă instanță europeană.
Compania a declarat că Comisia nu a luat în considerare natura hibridă a modelului său de afaceri și faptul că nu prezintă un risc sistemic de diseminare a conținutului dăunător sau ilegal de la terți.
”Comisia Europeană a interpretat greșit numărul nostru de utilizatori și nu a reușit să recunoască modelul nostru de afaceri cu amănuntul.
Numărul de vizitatori europeni care se conectează cu partenerii noștri este cu mult sub pragul DSA pentru a fi considerați VLOP”, a declarat directorul general al Zalando, Robert Gentz, într-un comunicat.
Zalando a spus că utilizatorii afacerii sale de vânzare cu amănuntul, care au reprezentat 64% din volumul său brut de mărfuri anul trecut, nu ar trebui să fie luați în considerare deoarece DSA nu se aplică serviciilor de vânzare cu amănuntul.
CITEȘTE ȘI Carlsberg a semnat un acord de vânzare a afacerilor sale din RusiaA spus că cei 31 de milioane de utilizatori activi lunar medii, a două programe în care mărcile, comercianții cu amănuntul și magazinele fizice vând direct clienților săi, scad sub pragul DSA de 45 de milioane de utilizatori.
Breton a spus că DSA abordează, de asemenea, intrarea produselor ilegale sau nesigure pe piața UE, protejează copiii împotriva cumpărării de bunuri neadecvate sau nesigure, în funcție de vârstă, și elimină mărfurile contrafăcute de pe platformele de comerț electronic.
”Respectarea DSA nu este o pedeapsă – încurajez toate platformele să o vadă ca pe o oportunitate de a-și consolida valoarea mărcii și reputația ca site de încredere”, a spus el într-un comunicat.
Comisarul UE pentru antitrust și tehnologie, Margrethe Vestager, a spus că provocările legale fac parte din procesul de legiferare.
”Cred că dacă vrei să fii legiuitor, trebuie să accepți și că cineva va contesta legislația”, a spus ea pentru Reuters.
Analiștii au spus ca gigantii tehnologici din SUA vor urma probabil exemplul.
Comisia își va apăra poziția în instanță, a spus un oficial al UE.
”Sunt încrezător în metodologia noastră și în faptul că abordarea noastră este nediscriminatorie și asigură condiții de concurență echitabile în general”, a spus oficialul.
Încălcările DSA pot costa companiile o amendă de până la 6% din cifra de afaceri globală.