Timp de trei zile, viticultorii din întreaga lume se vor strânge la Paris pentru a propune produse, care, speră ei, vor răspunde la gustul amatorilor care consumă din ce în ce mai puțin vin, transmite AFP.
La cea de-a cincea ediție a salonului Wine Paris & Vinexpo Paris, cel mai mare eveniment pentru profesioniștii vinului și băuturilor spirtoase din Franța, sunt așteptați aproximativ 3.900 de expozanți și aproximativ 40.000 de vizitatori la centrul de expoziții și conferințe Paris Expo Porte de Versailles, în sudul capitalei Franței, arată Agerpres.
Salonul "are drept vocație găsirea de debușee comerciale atât în Franța cât și în străinătate", reamintește Rodolphe Lameyse, directorul general de la Vinexposium, organizatorul Wine Paris & Vinexpo Paris.
Înființat în 2019, Salonul de la Paris atrage din ce în ce mai mulți expozanți internaționali. Suprafața care le-a fost consacrată acestora a crescut cu 72% comparativ cu ediția din 2023.
Pentru prima dată, în acest an vor fi prezente delegații oficiale din Australia și Noua Zeelandă, în timp ce viticultorii italieni vor ocupa singuri o întreagă sală de expoziții.
"Unii importatori mici nu au mijloacele pentru a participa la saloanele din diferite țări...trebuie să le oferim posiblitatea de a-și face cumpărăturile dintr-un singur loc", susține Rodolphe Lameyse.
Potrivit directorului de la Vinexposium, sectorul vinului și spirtoaselor este în prezent "într-un moment de cotitură". Pe lângă impactul schimbărilor climatice asupra viilor, viticultorii se confruntă și cu o creștere generală a costurilor, o criză a puterii de cumpărare și tensiuni geopolitice.
Din motive economice sau din preocupări legate de moderație, consumul de vin tinde să scadă la nivel mondial, cum s-a întâmplat și în Franța, unde s-a redus cu 70% în ultimii 60 de ani.
CITEȘTE ȘI FOTO Lidl retrage de la vânzare un produs și dă banii înapoi"Piața mondială se reduce, cotele de piață costă din ce în ce mai scump", remarcă Rodolphe Lameyse. Potrivit acestuia, inovația și migrația spre segmentul premium vor fi cuvintele cheie, însă "nu toată lumea are capacitatea de a face una și/sau alta".
Potrivit unui studiu al firmei de consultanță Deloitte pentru Vin et Société, o structură de promovare a filierei vinului, aceasta realizează în Franța o cifră de afaceri anuală de 60 de miliarde de euro și, de la producere și până la comercializare, reprezintă 254.000 de locuri de muncă în regim full time.
În 2022 și 2023, Franța a exportat băuturi, de toate tipurile, în valoare de peste 20 de miliarde de euro pe an.