Vânzările cu amănuntul din SUA au crescut cu 8,5% în timpul sezonului de cumpărături de sărbători din acest an, de la 1 noiembrie până la 24 decembrie, potrivit unui raport publicat de Mastercard, susținute de creșterea traficului prin magazine, pe fondul preocupărilor legate de lipsurile de produse din lanțul de aprovizionare și de creșterea numărului de cazuri de Covid-19, precum și de comerțul electronic, transmite Reuters.
Vânzările online din SUA au crescut cu 11% în sezonul de cumpărături de sărbători din acest an, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse, subliniind încă o dată rolul pandemiei de Covid-19 în transformarea obiceiurilor de cumpărături ale clienților, scrie News.ro.
Vânzările de comerț electronic din perioada sărbătorilor au reprezentat 20,9% din totalul vânzărilor cu amănuntul în acest an, arată datele, menționând că sectorul continuă să înregistreze o creștere, deoarece consumatorii se bucură de ușurința de a naviga și de a cumpăra în confortul casei lor.
”Cumpărătorii au fost dornici să-și asigure cadourile înainte de aglomerația din magazine, discuțiile despre lanțurile de aprovizionare și problemele legate de de forței de muncă trimițând consumatorii online și către magazine”, a declarat un consultant senior al Mastercard Steve Sadove, într-un comunicat.
Sectoare precum cel al bijuteriilor și cel al electronicelor au continuat să înregistreze o creștere, deoarece o reducere a cheltuielilor cu mesele în oraș, călătoriile și petrecerea timpului liber i-a încurajat pe cumpărători să facă alte achiziții.
Vânzările de bijuterii au crescut cu 32% față de 2020, iar vânzările de electronice au urcat cu 16,2%, se arată în raport.
Raportul SpendingPulse urmărește cheltuielile combinând activitatea de vânzări din rețeaua de plăți Mastercard cu estimări de plăți în numerar și alte forme de plată, dar exclude vânzările de automobile.