Unul dintre investitorii importanți ai retailerului suedez de modă H&M a vândut masiv din acțiunile pe care le deținea la companie, potrivit Bloomberg.
Compania suedeză de asigurări și investiții Skandia a renunțat aproape complet la H&M și a vândut, în ultimul an, aproape 1,3 milioane de acțiuni ale retailerului suedez.
Skandia a decis să vândă din participația pe care o avea la companie din cauza vânzărilor dezamăgitoare ale H&M și a competiției tot mai mari pe segmentul vânzărilor online, căreia retailerul suedez nu pare să îi facă față.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările globale ale H&M, excluzând TVA, au scăzut cu 4% în trimestrul patru fiscal (septembrie-noiembrie 2017), comparativ cu trimestru precedent.
“Sunt atât de multe lucruri pe care H&M trebuie să le facă și nu cred că vor rezolva problemele prea repede”, spune Erik Sjostrom, manager de portofoliu la Skandia.
Acțiunile H&M au scăzut cu circa 30% anul trecut, iar anul acesta au pierdut deja în jur de 7%. Cea mai mare participație la companie, de peste 40%, este deținută de familia Persson, care a fondat H&M în 1947.
Potrivit lui Sjostrom, H&M trebuie să se concentreze mai mult pe profitabilitate decât pe extindere și să vină cu un plan credibil pentru a face față competiției în mediul online. Totodată, compania trebuie să diminueze dividendele, să închidă o parte din magazine și să reducă stocurile prea mari.
Nu doar investitorii, ci și analiștii și-au pierdut încrederea în H&M. Mai bine de jumătate dintre analiștii contactați de Bloomberg își sfătuiesc clienții să vândă acțiunile pe care le dețin la retailerul suedez. Astfel, imaginea analiștilor despre perspectivele H&M este la cel mai slab nivel din 2003, iar estimarea de preț pentru următarele 12 luni este la minimul din 2009, potrivit datelor Bloomberg.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un startup american fondat de 2 români a atras 1,8 milioane de dolari de la o companie din AradRecent, H&M a atras critici dure după ce a publicat o reclamă considerată rasistă, în care apare un copil de culoare care poartă un hanorac cu mesajul “cea mai tare maimuță din junglă” (coolest monkey in the jungle - engleză).
În acest context, săptămâna trecută, grupuri de protestatari au devastat aproximativ 6 magazine H&M din provincia sud-africană Gauteng, inclusiv din orașul Johannesburg.