Unul dintre investitorii importanți ai retailerului suedez de modă H&M a vândut masiv din acțiunile pe care le deținea la companie, potrivit Bloomberg.
Compania suedeză de asigurări și investiții Skandia a renunțat aproape complet la H&M și a vândut, în ultimul an, aproape 1,3 milioane de acțiuni ale retailerului suedez.
Skandia a decis să vândă din participația pe care o avea la companie din cauza vânzărilor dezamăgitoare ale H&M și a competiției tot mai mari pe segmentul vânzărilor online, căreia retailerul suedez nu pare să îi facă față.
Vânzările globale ale H&M, excluzând TVA, au scăzut cu 4% în trimestrul patru fiscal (septembrie-noiembrie 2017), comparativ cu trimestru precedent.
“Sunt atât de multe lucruri pe care H&M trebuie să le facă și nu cred că vor rezolva problemele prea repede”, spune Erik Sjostrom, manager de portofoliu la Skandia.

Acțiunile H&M au scăzut cu circa 30% anul trecut, iar anul acesta au pierdut deja în jur de 7%. Cea mai mare participație la companie, de peste 40%, este deținută de familia Persson, care a fondat H&M în 1947.
Potrivit lui Sjostrom, H&M trebuie să se concentreze mai mult pe profitabilitate decât pe extindere și să vină cu un plan credibil pentru a face față competiției în mediul online. Totodată, compania trebuie să diminueze dividendele, să închidă o parte din magazine și să reducă stocurile prea mari.
Nu doar investitorii, ci și analiștii și-au pierdut încrederea în H&M. Mai bine de jumătate dintre analiștii contactați de Bloomberg își sfătuiesc clienții să vândă acțiunile pe care le dețin la retailerul suedez. Astfel, imaginea analiștilor despre perspectivele H&M este la cel mai slab nivel din 2003, iar estimarea de preț pentru următarele 12 luni este la minimul din 2009, potrivit datelor Bloomberg.

Recent, H&M a atras critici dure după ce a publicat o reclamă considerată rasistă, în care apare un copil de culoare care poartă un hanorac cu mesajul “cea mai tare maimuță din junglă” (coolest monkey in the jungle - engleză).
În acest context, săptămâna trecută, grupuri de protestatari au devastat aproximativ 6 magazine H&M din provincia sud-africană Gauteng, inclusiv din orașul Johannesburg.