Tranzacția prin care compania franceză Antalis, lider european în distribuția de hârtie pentru birouri, ambalaje industriale și comunicare vizuală, preia furnizorul român de materiale pentru industria publicitară Verla, mutare anunțată în vară de Profit.ro și prin care francezii își extind prezența pe piața românească de profil, a fost evaluată la 2,6 milioane euro, sumă ce poate fi ajustată la finalizarea tranzacției în funcție de datoria netă și capitalul circulant ale Verla la acel moment, relevă ultimele date analizate de Profit.ro.
Tranzacția a fost avizată recent de Consiliul Concurenței.
Fondată în urmă cu peste 20 de ani la Cluj-Napoca, Verla distribuie materiale și echipamente pentru industria publicitară. Compania operează două depozite, în Cluj-Napoca și București, precum și mai multe magazine de decorațiuni interioare, sub mărcile Verla Decor și Studio Print.
Anul trecut, Verla a raportat afaceri de 36,6 milioane de lei (7,85 milioane euro), în creștere de la 34,3 milioane de lei în 2016. Profitul a scăzut însă de la puțin peste 2 milioane de lei la 1,3 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Radu Octavian: Când clădești un grup de 300 de milioane de euro și îl pierzi aproape completAntalis, divizia de distribuție hârtie a grupului francez Sequana, este prezentă în România din anul 1998, când Arjo Wigging Appleton (AWA) a achiziționat o participație majoritară la RTC Papers + Boards, firmă desprinsă din grupul RTC Holding, fondat de antreprenorul român Radu Octavian.
Antalis este lider european în distribuția de hârtie și ambalaje industriale și al doilea mare jucător pe piața de materiale de comunicare vizuală. Compania, cu peste 5.500 de angajați în 43 de țări, a avut vânzări de 2,4 miliarde de euro în 2017.
Grupul francez Sequana deține un pachet de 75,2% din acțiunile Antalis.